Bosse Björkman?

Enligt min faktura från Comviq heter jag tydligen inte Lars Richard Borgar Björkman längre. Hos Comviq heter jag istället Lars Richard Bo Björkman.
Jahopp? Vad hände med mitt vackra och originella Borgar? Var det för avancerat för dem? Inget fel på Bo, men det känns lite ovant bara.
 
"Tjena! Bosse här!" Näe, klingar inte bra. Låter inte passande. Räcker med att jag hade smeknamnet Andersson en halv midsommar för några år sedan (troligen enbart för att jag vid tillfället drack ölen Andersson).
 
Vissa smeknamn gillar man ju och vill ha, andra inte. Jag försökte implementera Richie som smeknamn som yngre, men det fastnade aldrig. Till slut på gymnasiet så började istället efternamnet fastna som smeknamn och har hängt med ända fram till idag. Jao, why not? Björkman gillas skarpt.
Vad gäller smeknamn som ogillas så tror jag inte jag haft något speciellt. Andersson som sagt tyckte jag inte passade så fantastiskt, men annars så.. näe.
 
Eller ja, roligare, kortvariga har jag haft. Till exempel när jag och Erik kickade fotboll som yngre. Då förvandlades han efter ett antal urusla frisparkar till "Ronaldinho-motsatsen" och jag efter några blandade insatser i mål till "Rickahn".
"Kan nå'n kan Rickahn!" blev slagord som likt smeknamnen står sig än idag när vi kickar boll.
 
I övrigt så om någon kommer på något smeknamn jag haft som jag själv glömt av så hojta till!
 
---
 
Nu blir det lite FM en stund till, sen ska jag kolla någon film. Imorgon lite öl och umgänge med folk på bland annat kåren.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback