Super Bowl - Ett jippo som förväntat

Lite snabba omdömen om kvällens jippo! Min premiär inom Super Bowlens värld!
 
Sällskapet? Mycket trevligt! Cirka tolv grabbar med humor och god stämning.
 
Maten? Fantastiskt gott! Jag är ingen fan av att käka á la grottmänniska utan bestick, men detta var ett gôtt undantag med mycket goda revben och kycklingvingar. Efterrättspajen var rejält smaskig!
 
Inför-snacket? Äckligt. Mådde nästan illa. Riktigt överamerikanskt och äckligt. Tusen gånger värre än på film. Trodde först det var parodi, men dessvärre inte.
 
Reklamen? Har hört så mycket snack om att reklamen i och kring Super Bowl ska vara så himla bra. Icke. Den var varken bättre eller sämre än någon annan reklam. Småfnissade åt typ två av alla otalet reklamer som kom ideligen. I övrigt var det usel reklamskit, kassa manus och dåliga försök till humor.
 
Halvtidsunderhållingen? Beyoncé stod för detta praktfiasko till underhållning. Det enda småintressanta var att hennes gamla grupp Destiny's Child återförenades för en kväll. Produktionen var också ganska snygg. Förutom detta var det genomkasst. Hon sjöng knappt på vissa låtar och ja.. hur kul blir det med Beyoncé? Hur många partajhits har hon? Inte många. För oss utanför USA krävs det väldigt mycket mer.
 
Själva "sporten"? Trams. Gjorde mitt bästa för att försöka hålla intresset uppe, men med alla pauser och att själva idén med sporten är urtråkig så hjälpte det föga. Somnade på allvar fjärde och sista perioden. När vinnaren sedan var korad så följde ett mycket platt segerjippo. Någon random pratade här, någon random pratade där. Dålig struktur och död fest. Men så är det ju i USA, när själva festen/jippot/showen är slut så bryr sig ingen om eftermälet. Man vill bara att nästa cirkus ska sätta igång.
 
När det hela var över blev det buss hem. Imorrn (eller ja, idag om några timmar) blir det plugg.
 
Vad jag tycker om amerikansk fotboll mer exakt? Se klippet nedan. Det beskriver min inställning ganska exakt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Kollade top 10 av reklamerna, skrattade åt nästan allihopa. Men sen är jag medianörd och älskar reklamer så.. Beyonce va BRA! Ger mig inte

Svar: Är ju bra att finns folk som gillar reklamerna då också så de inte gör dem i onödan ;) Tycker i regel man hade bättre humor i reklamer förr. Tycker alltid de blir så överdrivna numer.Haha, nä ge dig inte då :D vi var som sagt inte direkt begeistrade generellt och jag tyckte stora delar av det var skräp. Men alla har ju sin smak :)
Richard

2013-02-05 @ 20:23:15
URL: http://losingitnow.blogg.se

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback