Strax shoppingdax..

..och det är ju inget som sker varje dag i mitt liv direkt. Inte för att jag ogillar att shoppa, mer för att det bara aldrig blir av.
 
Ska möta upp Henke i Götet. Stora Julhandeln ska ske helt enkelt. Moder, fader, broder, katt (och Henke) ska handlas till är tanken.
Sen blir väl även mat och några öl kan jag tänka mig.
 
---
 
Veckan har passerat fort. Var på jobbet tre dagar av två, men så fort jag inte är där känns det som att jag nästan borde vara där. Inte för att jag ständigt har saker att göra utan för att kunna finnas tillgänglig lätt om något skulle uppstå (vilket det ofta gör i småsaksväg, en sak ska in på hemsidan där, en sak ska skrivas om där och så vidare). Men det är ju inget jag kan åka in varje dag för. Kan ju inte åka in och bara sitta på kontoret stand by (även om det finns massa trevliga jobbkamrater att prata med) ifall något händer liksom. Visst jag skulle kunna sitta ute i hallen och se på alla aktivitet varje dag, men det känns inte heller särskilt produktivt. Det är ju helt naturligt att jag jobbar hemifrån de dagar som jobbördan är lätt (det varierar väldeliga, en dag kan man jobba över länge, en annan dag halvdag). Men som sagt, man kan inte riktigt slappna av de dagarna, man är ständigt på sin vakt och redo om någon förfrågan skulle inkomma. Mailen kollar jag relativt ofta på vardagarna jag är hemma. I rollen jag har är det viktigt att kunna replikera snabbt.
 
På måndag är det jobbdags igen :) Möten och artiklar!
 
---
 
Så, nu är det dags att bege sig. Höres!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback