Nyårsplanerande, FM och Gatsby

För er som är FM- och fotbollsointresserade (vilket lär vara i princip alla av de få läsare jag har, haha..) kan ni hoppa ner en bit.
 
Har med den sedan ett tag tillbaka nyfunna taktiken tagit upp Leeds till Premier League. Inledningen har dock gått lite knackigt. En rättvis vinst, ett oförtjänt oavgjort, en förlust med kasst spel och en oturligt orättvis förlust. Lite så. Vidare i Carling Cup än så länge dock.
 
Startelvan i den fina taktiken 5-1-3-1-0, alltså utan pappersmässig anfallare, är som följer:
 
Leon Goretzka
 
          Thomás - Simon Tibbling - André Almeida
 
Philip Haglund
 
Bernard Mendy (lån) - Danny Batth - Scott Wootton (k) - Emil Bergström - Adam Smith
 
Jason Steele
 
Adam Smith är dock långtidsskadad just nu så då spelar Emil Krafth istället. Mycket svenskt som synes och ännu mer svenskt var det föregående säsong.
Övrig a-trupp denna säsong:
Lars Cramer (lån), Rasmus Jönsson, Mario Lemina (lån), Federico Viviani (lån), Tom Lees, Sam Byram, Aidan White, Jacopo Galimberti (lån), Tiago Terroso, Daniel Bessa (lån).
Den enda spelare i startelvan som fanns i klubben när man startade spelet är Scott Wootton. I hela a-truppen förutom Wootton är det Lees, Byram och White. Inte många som håller måttet i ursprungliga Leeds med andra ord.. inte i FM:s värld i alla fall. I verkligheten är exempelvis Ross McCormack och Rudolph Austin fina grabbar.
 
Så, nog om FM.
 
---
 
Nyårsmaten är nu planerad. Efter en bra stunds googlande, sökande och genomläsande av diverse recept har jag och broder nu letat fram ett antal härliga rätter som vi tänker bjuda på.
Imorrn är det in till Götet som gäller för handlande.
 
Jag återkommer med den exakta menyn vid senare tillfälle. Eftersom jag vet att mina kära päron läser min blogg till och från kan jag inte avslöja menyn här ännu.
Det jag kan säga är att det kommer bli 3-rätters, vilket i sig inte säger särdeles mycket.
 
---
 
Strax käk, idag blir det kyckling. Sedan blir det ännu en lugn kväll.
 
Dagarna går tramsigt fort nu. Har legat en dag snett hela tiden. Fick för mig från början att julafton skulle vara på måndagen och efter det har hjärnan legat kvar i det tänket. Idag känns det som lördag, inte söndag.
 
Ha en fin kväll!
 
 
Vacker film. En visuell fest. Lätt att drömma sig bort i till en svunnen tid.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback