Mästerkonstnären?

Kom i slutet av förra veckan plötsligt in som reserv på den grafiska kursen jag sökt två terminer i rad. Använde helgen till att överväga om det var värt att hoppa på nu när den redan startat och få mindre tid på sig till första uppgiften.
Beslutade mig för att hålla fast vid min tanke från början att det kan vara bra i framtiden att kunna visa upp och säga att man läst någon grafisk kurs, alltså tackade jag till slut ja och är nu registrerad.
 
När jag innan jag tackat ja mailade och frågade hur långt kursen hade kommit fick jag som svar att det inte var några problem att komma ikapp och att den första uppgiften, en "mindre inlämningsuppgift", skulle vara inne om en vecka så kändes det ganska lugnt.
Jag tänkte att man skulle skriva lite om sig själv, eller något om grafisk produktion utifrån någon bok.
Icke.
 
När jag idag blivit registrerad så kunde jag gå in på kursrummet och se uppgiften. Jag ska tydligen göra ett självporträtt i Illustrator.
Öhm.. okej.
Mindre inlämningsuppgift, hmm..
 
För en som är noll procent bevandrad inom Illustrator så lät det vid första anblicken svårt. Men vid närmare eftertanke, och mer noggrann läsning av texten, så lät det som att kraven inte var mordiska ändå, mer att man skulle göra sitt bästa och att de var väl medvetna om att folk går kursen med olika motiv och är på olika nivåer.
 
Jag är ingen mästerkonstnär, men definitivt inte helt okreativ heller. Det blir säkert något. Fast det blir nog ett självporträtt á la Picasso snarare än Leonardo da Vinci..

Kommentarer
Postat av: helen

Haha okej ;)

Du den där uppgiften lät ju typ 100 gånger roligare än seminarieuppgiften till imorgon.

2012-09-13 @ 20:45:43
URL: http://hellens.blogg.se

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback