Mandelmassa frågor och svar

Efter nattens inlägg där Richards gamla poetiska ådra kom fram igen så tar vi något lite lättsammare en gråmulen men ändå vacker måndag som denna:
 
 
BRUKAR DU:
Peta dig i näsan:
Det händer, kråkorna måste ju ut ibland och fräsa ut gör jag helst inte, det har jag alltid tyckt varit lite småobehagligt. Bättre att metodskt peta ut skiten.
Titta på dig själv i spegeln: Ja, vem gör inte det? Varje morgon och kväll minst.
Gnälla: Mjo, mja, beror ju på vad det gäller. Om det är något jag verkligen hakat upp mig på kan jag gnälla som fan, men annars kan jag lika gärna luta mig tillbaka också för att jag inte pallar ta en diskussion.
Skrika: Nej, i princip aldrig. Möjligen i situationer med mycket hög musik och man försöker konversera.
Sova: Brukar antar jag att man gör, sover 6-8 timmar per natt ungefär.
Ha ångest: Mest för att man skjuter upp saker samt el muerte.
Skada dig själv med flit: Nej, det ska man inte försöka med.
Ta mediciner du inte borde ta: Icke.
Vilja dö: Tvärtom, vill leva för evigt.
Drömma mardrömmar: Nej, drömmer inte mycket över huvud taget. Nästan bara de nätter jag har partat.
Drömma sexdrömmar: Drömmer inte ofta som sagt och det brukar inte hinna bli sex i det man kan kalla sexdrömmar, mest mys, kyssar, hångel. Skulle väl säga att jag drömmer ungefär 2/4 av dessa drömmar, 1/4 mardrömmar, 1/4 annat.
Ta droger: Bara alkohol och någon cigarr i halvåret.
Försöka vara annorlunda: Försöker inte, men kan nog uppfattas så.
Klä dig i svart: Inte medvetet brukar, men det är den näst snyggaste färgen efter grön.
Gå till kyrkan: Nej, blir max en gång per år, till jul, om ens det. Fast i år blir det ju mormors begravning också..
Gå i skolan: Gått i skolan 16 år av 26 levda, räknas det som brukar?
Röka: Icke.
Ha sex: Som singel blir svaret nej, lösa förhållanden coh one night stands är inte min grej. I förhållande hade svaret blivit ja.
Ljuga: Inte brukar, men vita lögner.
Hata folk: Hatar inte någon, men ogillar en hel del.
Lita på folk: Litade lättare på folk förr. Men jag har nog lättare för att VILJA lita på folk än många andra.

VEM:
Saknar du:
Mormor just nu.
Vill du döda: Ingen.
Rörde dig sist: Mamma eller pappa.
Vill du slå: Vilken pedofil eller våldtäktsidiot som helst.
Kysste dig sist: E.
Vill du kittla: Alla söta, charmiga tjejer låter lagom.
Kramade du sist: Min kusin Matthias tror jag.
Vill du prata med: Henke ska jag snacka med på onsdag, men vem annars har jag inte snackat med på ett tag som jag brukar snacka med? Hmm.. Berg kanske? Annars morfar, farmor, mormor, farfar om man ska vara orealistisk..
Skrek du på sist: Troligen pappa ^^
Vill du vara som: Jag är rätt nöjd med att vara mig mestadels. Men någon som tar för sig lite mer kanske.
Sårade dig sist: Vet inte, någon som svek med någon småsak troligen, men sådant hänger man inte upp sig på så länge.
Vill du bli galet full med: Någon skön tjej hade vart skojs som man kunde ramla gatorna fram med.
Gjorde dig riktigt glad senast: Broder Linus förmodligen.
Fick du sms från senast: Lamptey.
Ringde dig senast: Hmm.. inte ringt sedan innan Tyskland. Gissar på pappa.
Är snyggast på jorden: Tuva Novotny, som alltid.

HAR DU:
För många vänner:
Nej, det känns rätt lagom just nu, men å andra sidan kan man aldrig få för många :)
Förföljelsemani: Nej.
Tvångstankar: Nej, inte direkt, men jag tänker alltid mer än vad som är nödvändigt, tänker ut x antal scenarion på hur saker kan komma att utspela sig i framtiden beroende på vad man väljer och så vidare.
Någon annan psykisk sjukdom: Nej, inte vad jag vet ^^
Någon fysisk sjukdom: Nej, inte vad jag vet, är en rätt frisk person överlag.
Någon skada: Nej.
Färgat håret: Vilket hår? Känns lite ovärt att färga mitt extremt korta nuförtiden. Men rent historiskt ja, föredrog när det var svart.
Brutit några ben: Nope, aldrig. Tror jag hade en spricka i tummen som liten en gång samt nästan garanterat spricka i revben efter mitt blodiga möte med asfalten förra hösten.
Några piercings: Nix.
Egen dator: Tre stycken. En seg stationär, en ännu segare laptop samt min nu mest använda snabba, fina laptop.
Bra självförtroende: Varierar beroende på situation, men i grunden ja, jag står för det jag tycker.
Kysst någon: Ja, kyssar och hångel tycker vi om i massor :)
Sagt jag älskar dig till någon idag: Nej.
Bjudit ut någon: Jadå.
Varit kär: Absolut.
Dumpat någon: Nej.
Lämnat landet: Många gånger, mest till Tyskland.
Tuttat eld på nått: Har väl hänt, vem har inte gjort det?
Gjort något olagligt: Har hänt, men bara småsaker egentligen (röd gubbe, anyone?). Har inga lik i garderoben.

HUR:

Går du: Helt okej, men cyklar hellre.
Svarar du i telefonen: "Hej, det är Richard!"
Fördriver du tiden: FM, film, någon serie, party
Mycket pengar har du: Lite att stå på, men ingen miljonär direkt.
Tjänar du pengar: För närvarande "tjänar" jag dem genom att vara en duktig student.
Ofta diskar du: Varierar. Generellt en gång i veckan.
Ofta städar du: En gång i månaden/när det behövs.
Många stör du dig på: Försöker att inte stör mig på folk, men eftersom jag är en överanalyserande person så finns det nästan alltid något man hittar.
Ofta träffar du din familj: Några gånger i halvåret samt på somrarna.

TROR DU:

Att du kommer bli något: Beror på vad man menar med bli. Jag är nöjd så länge jag trivs med livet, sen om det är som någon berömdhet eller inte spelar inte så stor roll. Jag måste inte stå i centrum men har inget emot det heller om det är där jag ska vara.
På gud: Jag vill tro på någon form av andlighet, men tror inte på någon speciell religion, nej.
På rymdvarelser: Jao, varför inte?
Att folk tycker om dig: Jag vet att det finns folk som tycker om mig.
På ett liv efter detta: Åter, jag VILL tro, men har svårt för det egentligen.
Att fiskar kan tänka: Inte längre än "Mat! hungrig!" ungefär i de flesta fall.
Att du kommer leva länge: Det är mitt mål. Minst hundra ska jag bli med många barnbarn, barnbarnsbarn och så vidare runt mig.
 

BLANDAT:
Kan du fixa en punktering och byta torkarblad själv: Det kan jag säkert om jag är tvungen. Ge mig lite tid bara.
Hur äter du ett äpple: Jag äter oftast inte äpplen. Ge mig banan eller en klase druvor istället t.ex.
Är du rädd för små svarta kryp med många ben: Inte rädd, men de dör vanligtvis om de befinner sig på mitt territorium.
Big Brother eller Sportnytt: Sportnytt, hallå.
Rent spontant, om du får välja en present till dig själv, vad skulle det bli då: Aktiemajoritet i ett företag som ger extremt bra avkastning låter som en bra present. Men annars blir jag glad för det mesta.
Är du mörkrädd: Som Schyffert sa "Man är ju inte rätt för färgen svart, man är rädd för att man inte vet vad som finns där". Vem går ut i en kolsvart skog helt själv och påstår att den är kolugn? Vänta tills du börjar höra djur grymta och frusta nära dig..
Resmål som fascinerar: Alldeles för många som jag har kvar att pricka av.. Nya Zeeland, Australien, Venedig, Rom, Paris, Tjeckien, USA, Japan och så vidare hur länge som helst.
Om du får välja en artist som kommer och spelar för dig på din födelsedag, vem blir det: Tuva har sjungit in några få låtar, det räcker gott och väl med dem. Annars om man ska ta en som främst är sångerska så hade inte Shakira varit tråkig.
Förrätt eller efterrätt: Huvudrätt helst, men av dessa två så efterrätt.
Bästa stunden på dagen: Svårt att säga generellt. När man får någon att le kanske.
Tre saker du alltid har med dig: Mobil, nycklar, kort.
E-post eller snigelpost: Roligare att få vanlig post, men det är ju e-post man använder mest.
Den senaste komplimangen du fick: "Skägg passar dig!"
Senaste gången någon skällde på dig: Var la pappa i bilen på väg hem häromdagen. Sedvanligt smågnabb mellan far och son ^^
Namn på Msn: Namn? Öhm.. vet inte. Loggar inte in där så ofta längre. Testar man min skolmails adress så kanske det funkar? [email protected]
Vad har du för betyg i matte: VG i matte A och B. Mer än så ville jag definitivt inte läsa.

 

 

SÅ, FERTIG! Det får definitivt räcka.


Slutligen: Richard tycker nya Bond-filmen kan ha premiär typ nu, genast, bums.

 


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback