En vaken skugga

Efter tvättandet var klart klockan tio i förmiddags så låg jag lite och surfade runt tills plötsligt jag höll på att rasa ihop. Då kändes det ganska dags att sova.
 
Sovtiden blev cirka 11.45 till exakt 17.59. Mitt inre ur är makalöst. Jag hade ställt väckningstiden på 18.00 men vaknade alltså en minut innan. Skillat!
 
 
Den grafiska uppgiften gick för övrigt bra, resultatet kan ni se längre ner med tillhörande historia (inget obligatoriskt att ha med historia, men eftersom detta var en rätt fri övning där vi skulle förmedla en känsla av en plats så valde jag att skriva till några rader).
 
Sedan jag vaknade har jag inte gjort så mycket mer än sett senaste Spindelmannen-filmen. Precis som jag förutspått så var den bra mycket bättre än sina föregångare, äntligen har man tagit tag i Spindelmannen på allvar. B B B B ger jag snabbt och lätt och ser fram emot goda uppföljare!

Nu ska jag spela en match på FIFA07 med mig själv (tar alltid en sådan då och då för att koppla bort en stund och avreagera mig genom att krossa något annat lag).
 
I veckan kommer jag för övrigt göra de få uppgifter jag har kvar till på fredag, samt ta mig in till stan någon dag och köpa ett par boxningshandskar. Det kan vara bra och ha om man vill börja röra lite på sig hemma utan att slå bara händerna i en stenhård vägg till exempel.
 
 
 

Klockan 01.00 besöks bottenvåningens källarförråd i det hus där jag bor.

När dörren slår igen bakom dig mitt i natten i denna källare infinner sig en känsla av otrygghet.

Du tar ett par steg framåt. Lungorna fylls av unken, men överraskande varm luft. Det är kvavt.

Tystnaden, endast ackompanjerad av elskåpets surrande och ett märkligt dovt brus i fjärran, verkar få tiden att stå stilla.

Det är smutsigt.

Trots vetskapen om att det är många människor runtomkring dig bakom väggarna och ovanför taket så är det en känsla av ensamhet som tar överhanden. Det är du och källarkorridoren. Oron över kolsvärtan som uppstår om strömmen skulle gå gnager svagt i bakhuvudet.

Omgiven av delar av människors liv, människor du inte känner. Vad gömmer sig egentligen i all bråte som övergivits i skuggan här nere? Vad är det för känslor som samlats på hög och gömts undan?

Väggarnas ljusa färger blir svarta av alla mörka känslor. Tankar börjar växa om att detta är en plats där vem som helst kan dyka upp när som helst, att det är en plats utom din kontroll.

Du vänder om, går tillbaka mot dörren, öppnar och kliver ut.

Besöket i källarförrådet är över. För den här gången.


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback