Snön kan vänta

Göh. Fick mina minst sex timmars sömn, men vaknade upp och känner mig överkörd av en ångvält typ.
Uppe nu i alla fall.
 
---
 
Vågar man titta ut genom fönstret, eller är det en massa hemsk snö (hemsk när den kommer i oktober) som häromdagen?
När jag skulle tvätta i måndags så började det snöa så smått under natten. Snöandet ökade och under dagen hade det sedan blivit någon decimeter. Inte okej i oktober.
 
Alltså, jag har inget emot snö när det är december, men alla andra månader är det inte okej med snö.
Fick jag bestämma helt över klimat och årstider så skulle det vara ungefär:
 
1 Januari - All snö smälter bort och våren är här!
1 Februari - Våren är över, sommaren är här, yeeey!
1 Oktober - Hösten är här med lite höstmys!
1 December - Snön och vintern är här med julmys!
 
Ovanstående hade vart ett precis lagom schema för året. Lite uppbyggande vårkänslor, massa go värme, lite höstmys och en månad julmys, kallt och snö.
Synd att inte jag är väderguden, jag hade garanterat blivit poppis bland de flesta.
 
Så, tittade ut, såg en massa bortsmält slask och en grupp ungar varav en i onepiece.
Alltså, okej att man vill ha onepiece hemma om man ligger och slöar en dag, men man går inte ut i en, vare sig på stan eller på gården, undantaget om man ska hem och slöa hos nå'n annan.
Ungefär lika stor styggelse som att springa runt med foppatofflor.
Och nej, jag är som vi vet inte någon modeguru, lååångt ifrån (tack och lov, vem vill frivilligt ha på sig allt konstigt mojs som visas upp på catwalks, eller se ut precis som alla andra för den delen bara för att någon modefigur sagt att det är inne), men nå'n måtta får det vara.
Men, men, ni får la klä er som ni vill goa människor, så länge jag slipper klä mig så :)
 
Nog om detta!
 
Säsong tre av Vänner blir färdigsedd idag och nu ska jag käka några mackor. Hörs!
 
 
Good times! Köpenhamn, -05

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback