Next thing you know a couple of scotches show up

Från inga bud om kvällen till flera optioner. Jag gillar hur spontant och snabbt saker kan fungera ibland, men i grunden gillar jag att veta saker hyfsat långt i förväg så man slipper sitta och bestämma sig i sista stund.
 
Vi får ser hur kvällen artar sig helt enkelt. Det ordnar sig alltid!
 
---
 
Tagit min första klunk whisky för dagen för en stund sedan. Det ska väl kicka igång kroppen en avslappnad fredag som denna!
 
Köpte ju tre sorters Grants i Tyskland, den vanliga som jag brukar köpa, ale-lagrad samt sherry-lagrad. Jag trodde att jag skulle gilla den ale-lagrade bäst, men det var faktiskt den sherry-lagrade som jag blev mest positivt överraskad av. (För övrigt, för er som inte vet, med ale- och sherry-lagrad menar jag inte att de lagrats i någon sorts bad av dryckerna ale och sherry utan i tunnor som innehållit ale och sherry).
 
Tog i vilket fall en sherry och en vanlig igår till ett avsnitt Jesse Stone så det kändes inte mer än rätt att ta en ale nu. Richard-logik.
 
---
 
Nu blir det dusch, sen något att äta. Vet inte om det är så hälsosamt att enbart ta en whisky till frukost.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback