Humörsvängningar - Uppåt!

Efter gårdagens gnäll vaknade jag idag, trots ganska kass sömn och att förkylningen inte är helt borta än, upp och var på rätt bra humör.
 
Är på både hem- och bättringsvägen nu. Buss till Falun.
 
Jämförelser mellan att åka buss och tåg:
 
Tåg - Snabbast, cirka sex timmars resväg, men alltid större risk för förseningar, speciellt eftersom de flesta resvägar innebär 1-3 byten. Internet gratis endast i första klass, man får oftast sitta bredvid folk och ha mindre plats.
 
Buss - Tar cirka 2,5 timmar längre tid att åka med jämfört med tåg, men nästan alltid billigare, i princip obefintlig risk för förseningar, direkt resväg utan byten, nästan alltid chans att sitta själv med gott om plats och internet ingår såväl som gratis tidning.
Största minuset är väl i princip att det finns färre avgångar att välja på jämfört med tåg.
 
Konklusion: Buss vinner på de flesta punkter och såvida man inte har bråttom dit man ska så är buss att föredra.
 
---
 
Tänkte räkna upp lite saker som får mig på bra humör just nu i motsats till gårdagens gnäll:
 
  • Julstämningen som närmar sig med stormsteg.
  • Tankar på att man fick hälsa på några av sina idoler i lördags.
  • Av snabbtitten på arbetsförmedlingens hemsida inatt att döma så ser jobbutsikterna bra mycket bättre ut för den utbildning man nu läser jämfört med när jag läste ljud.
  • Förkylningen är på väg bort, vilket givetvis bidrar till att mitt humör stegras tusenfalt.
  • Även när hösten är grå och trist så kan den vara vacker. Älskar Sveriges klimat och väders alla ansikten.
  • Även om man inte pratar med alla man känner precis var och varannan dag så vet man att man är välkommen i hur många dörrar som helst.
  • Peter Rangmars skratt.
  • Zlatans diss av Olof Lundh.
  • Youtube, Wikipedia och Imdb där man kan klicka runt hur länge som helst och fördriva tiden.
  • All underbar musik som finns. Låten som spelas i mitt huvud ständigt just nu är Magnus Ugglas fantastiska tolkning av Olle Ljungströms Jag och min far:
 
Magnus%20Uggla%20-%20Jag%20och%20min%20far

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback