"Jag ska bara.."

Det går framåt. Eller ja, det går långsamt framåt snarare, men det går ändå framåt! Nu har jag ett nyöppnat dokument framför mig med en prima rubik och en massa flikar öppnade med fakta samt ett ljudklipp med uttalanden. Det ska nog bli en fin liten artikel det.


I min familj genom åren har föräldrarna ofta fått höra uttrycket "Jag ska bara.."
Eller när de pratar med en och man gör något annat och man har problem att slita sig:
- Du, Richard..!
-..vänta..
-...
-...
-...
-..ehm..vänta..
-..ja, jag väntar..

Det är lite dessa stadier jag ofta är i på senare tid också. Jag tänker till mig själv att "Jag ska bara göra detta, sen, SEN ska jag minsann plugga!" och  "Hmm.. plugg.. öhm.. det kan vänta.. vänta lite, lite till.."

Nyss skulle jag bara flytta pengar, sen bara gå på toa, och nu råkade jag bara skriva detta. Hm.

Näe fan, nu är det nog med "Jag ska bara..", nu ska det skrivas, på allvar denna gång. ACTION!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback