"Är det lemonadväder?"

Så står det på en annons i en tidning bredvid mig.

1. Nej, det verkar dröja tills EM är över innan sommaren brakar loss på allvar här nere.

2. Används ordet lemonad idag mer än i typ Kalle Anka-serier?

Eller ja, det kanske inte används ens i Kalle Anka längre. Köpte hem mitt första ex av Kalle Anka på säkert fem år bara för att den hade en plansch med ankifierade spelare från landslaget. Tur att jag bara köpte den för planschens skull, hade jag köpt den för serierna och lite nostalgi hade jag blivit besviken. Typ 2/3 av skiten, om inte mer, var inte tecknat som det brukar utan såg typ flashigt, modernt och skitfult ut. Som att man gjort det i datorn och inte lagt ner alls lika mycket energi på det som om man tecknat ordentligt för hand. Skäms Kalle Anka.
Därav att jag tvekar på om man längre använder de gamla sköna uttrycken som "lemonad".

Tacka vet jag gamla hederliga tecknare som den bäste, Don Rosa.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback