Richard vs. Getings : 2-1

En dag i den livegnes tecken!
 
Skulle inlett dagen med målande i hundra år, men då solen stod alldeles för starkt riktad mot målytorna så fick målandet skjutas upp. Och Richard fick åka hem och klippa gräs istället. Yey.
 
Efter gräsklippandet var solen bättre placerad och målandet tog sin början. Knappt hade jag hunnit med en tredjedels vägg när jag känner något djur flyga in i hålet vid pannan på den bakåtvända kepsen. Kepsen tas av och på insidan sitter en geting i full färd med att som en galning försöka mörda och sticka min keps. Jag viftade bort idioten och fortsatte måla, men undrade lite svagt varför den var så aggressiv.
 
Några minuter senare stod jag och målade på och pratade med min faster när jag känner något landa på höger sida magen. Hinner titta ner och tänka att jag ska slå bort den nya (eller var det samma?) geting som landat, men längre än så kommer jag inte förrän jag känner den jäveln sticka mig rätt genom linnet. Ont som fan i en millesekund, sen var det en Richard som var mer ilsken än.. ja, getingens släktingar bina.
 
Tittar upp mot taket och ser ett antal getingar som rumsterar i vid taket vid gaveln.
Jaså, de tror att det är smart att anfalla mig om de vill bo kvar.. fel.
Ett telefonsamtal och inom kort dök mördarfader upp med härlliga kemikalier. Fuck off getings! Döden inträffade bums.
Således poängställningen 2-1. En poäng per skada till vardera sida och en poäng till segraren, mig. Mohaha!
 
---
 
Snart lär Erik, som kom hit idag, stylta över. Planeringen är i full gång! Imorrn handlas och sen är det lördag och vi drar!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback