Soon, pumpkin, soon

Idag ställde man klockan redan på 12 och masade sig upp. Nu har jag riktigt mycket tid att disponera idag. Imorrn ska jag enligt min egna planering bli klar med Tyskland för att i övermorgon börja med Sverige-VM -58. Ingen av uppgifterna är tråkig på något sätt, det är bara mycket text som ska komprimeras till väldigt lite. VM-uppgiften kommer dock bli bra mycket lättare än Tyskland.

---

Tiden går framåt, fyra dagar in på det nya året behövde jag redan fråga pappa vilken dag det var. Så lätt flyter de ihop när man är ledig/pluggar distans.

Har egentligen ingen aning om hur detta året kan tänkas bli, våren blev ju oviss direkt, sommaren är oplanerad sånär som på två konserter, hösten har jag inte ens kollat vilka kurser vi läser och nästa vinter är fruktansvärt långt bort.

Jag gör helt enkelt som jag brukar: planerar inte så jäkla långt i förväg utan tar saker som de kommer, det brukar fungera rätt bra. Att kunna vara spontan och flexibel leder ofta till roligare saker än om man planerar tusen år i förväg och bygger upp massa orimliga förväntningar.

---

Nu tar jag och ser på en film. Med andra ord skjuter jag upp Tyskland lite till, men snart så, snart..

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback