Richard "Radar" Björkman

Kanske är ännu mer klatschigt än The Exterminator.

Sagan om De Fördömda Krypen fortsätter nämligen i och med att jag skulle slänga dammsugarpåsen eftersom jag sugit upp i skåpen och inte vill att eventuella osynliga ägg ska ligga och gro i dammsugarn. Vad händer när jag tar bort slangen och öppnar sugaren? Jo, tror ni inte att en liten pälsängersjävel raskt och glatt rusar runt hålet till påsen. Den dog självklart bums. Richard började få lite nervösa ryckningar och vreden steg i kroppen.
Ner med tillfällig papperstuss som täppning, fram med Karlssons Klister, hälla rikligt med klister runt öppningen och ta första bästa papp i närheten (i detta fall en bit av ett gammalt kuvert) och stänga igen öppningen. Ut med påsen till sophuset och bye bye..

..fast det trodde väl ingen på? Att det var bye bye? Såklart inte.
Beslutade mig efter ett tag att lyda faders råd från i morse och även tömma skrubben (dammsugarens hem)på textilier. Sagt och gjort och balkongdörren går nu knappt att öppna, Richards loppis växer lavinartat.

När rensningen är gjord sitter jag i soffan i vardagsrummet några timmar och har de härliga fantomkänslorna av att kryp kryper över mig.
Efter några timmar kommer jag på att jag nog borde tejpa igen det hål som sladden från routern i mitt rum tar via skrubben till Joels rum så att inte eventuella kvarvarande as anfaller min borg. När jag gjort detta och tittar in i skrubben, vad ser jag om inte två små ledsna larver som ynkligt undrar vart deras mawt och husrum tagit vägen? Mord x2 följt av ännu ett mord på tröskeln till köket där en fullvuxen försökte fly.

Nästa del i sagan blev således att spatsera till Willy:s och köpa en flaska billig Radar som sedan fick sprayas in gott och väl i skrubben. Det var nästan så jag själv fick andnöd när dörren stängts och gasen förföljde mig till köket, men nu har jag låst in mig på mitt rum.

Dör de inte därinne nu så vetifan vad som kan ta kål på dem, men det ska fungera. Säger pappa att det fungerar så gör det det, enkel matematik.

Nu hoppas jag innerligt att hela denna historia kommit till sin ände (undantaget inplockandet av den gigantiska loppisen om några dagar samt bortsorterande av vissa saker som kan kasseras).

Radar tackar för sig för idag..

..om ingen välplanerad baggeattack dyker upp förstås..


Skönt med obefintlig ohyra


Kommentarer
Postat av: Carl-Filip

usch, låter inte kul alls......

2012-02-09 @ 20:18:16
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback