Götet -> Mr. Movie

Mycket avslappnad och skön eftermiddag och kväll i Götet.
Först fika med Henke vid Kronhusbodarna, sen ett par öl och käk med honom och hans tjej Malin på Evas Paley. Det var för övrigt första gången jag träffade Malin över huvud taget så gött att det äntligen blev av, mycket trevlig kvinna.
 
---
 
Nu är man hemma och ska.. ptja, kolla film är väl tanken. Inte helt säker på vilken sort jag är sugen på bara, men efter nattens måttligt uppiggande domedagsfilm Seeking a Friend for the End of the World så vill jag i alla fall se något som handlar om mindre problem än jordens undergång. Det är inte mitt favoritämne om vi säger så.
 
---
 
Medan jag trixar med vilken film jag ska satsa på så kan jag fylla i lite mojs här då och då så länge:
 
 

OM DIG SOM PERSON:
Vilket datum fyller du år? - 28 augusti.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? - 27 härliga år.
Vad använder du för parfym? - Har två, en jag har lite mer sällan och en mer ofta. Den ena är från Puma, den andra vet jag inte, fått från mina släktingar i Tyskland.
Vad hade du velat ändra gällande dig själv? - Gjort mig längre och med mer hår på knoppen. I övrigt är jag rätt nöjd med mig själv.
Vad tänder du på hos det motsatta könet? - En hel del som jag inte tänker nämna allt här. Glad med sött ansikte och leende är viktigt i vilket fall.
Varit med någon som är 10 år äldre än dig själv? Nej.
Vad är avtändande? - Rökande, snusande, mindre bra hygien, ingen humor, extremist åt något håll, självfixerad. Såna saker.
Hur ofta duschar du? - Varje eller varannan dag.
Vad älskar du? - Glada människor.
Vad stör du dig på? - Många småsaker. Exempelvis folk som vill förändra bara för förändrandets skull, vare sig det är till det bättre eller ej. Eller folk som tror att de äger utrymmet de egentligen delar med andra.
Är du pessimist eller optimist? - Beror på. Gäller det t.ex. att klara ett arbete innan deadline finns det inget i världen som kan rubba min tro på att jag klarar det. Gäller det däremot saker som om jag kommer vinna storvinst på lotto är min optmism lika med noll, det händer bara inte.
Har du dålig syn? - Ja. Har linser och glasögon (närsynt och brytningsfel). Utan nåt av detta ser jag suddigt på längre avstånd än typ tre decimeter.
Vilken egenskap önskar du att du hade haft? - Om vi undantar superkrafter och tar mer realistiskt så att våga ta mer plats.
Har du bra hälsa? - Javars. I princip aldrig sjuk, men nojar ändå ibland över att jag kanske kommer bli det.

KÄRLEKSDRAVEL
Vad gjorde du senast på alla hjärtans dag? - Inget troligen, var nog en vanlig dag. Inget speciellt jag kommer ihåg i alla fall.
Vad är det mest romantiska någon gjort för dig? - Kommer inte på något som står ut sådär, mer fler småsaker.
Har du haft sex med fler än 5 personer? - Icke.
Är du singel just nu? - Si señorita.
Vilket är ditt favoritkärlekspar? - Kate och Jack (Titanic) samt The Driver och Irene (Drive).
Hur länge har du varit olyckligt kär som längst? - Jadu. Hur långa perioder vet jag inte, men har väl hänt några gånger i alla fall, mer förr än nu.
Vad är det viktigaste i ett förhållande? - Tillit, humor, vänskap, romantik, känna att man kan göra i princip vad som helst, bara man har varann. Lite så.
När kysste du senast någon? - Kyssa är att ta i, men pussa på mun ett antal gånger var bara lite mer än någon månad sedan när det var sällsynt utekväll på Victuscella.
Hur ser drömbröllopet ut? - Så länge det är med rätt person kommer det att bli som en dröm hur det än ser ut i övrigt.
När fann du din första riktiga kärlek? - 2005.
Gillar du romantik? - Mycket.
Favoritkärlekslåt? - Hmm. Har nog ingen favorit, finns så extremt många bra. För att visa min bredd lite snabbt så allt från Disney á la "Känn en doft av kärleken" till Simple Plans mer röjiga "I'd do anything". Kan inte bara säga en.

ÖVRIGT
Vart vill du bo i framtiden? - Spelar inte så stor roll just nu. Någonstans där jag trivs med livet bara.
Vad skulle du vilja jobba som? - Talangscout inom fotboll eller med information, något där jag får skriva.
Vad vill du ha just nu? - Ett jobb jag trivs med.
Om du vore en film/seriekaraktär, vem hade du varit? - Nästan omöjlig fråga. Och beror på hur frågan menas, är det vilken man är likast eller vilken man skulle vilja vara? Om det är det senare finns många jag kan tänka mig. Cameron Poe i Con Air, Chandler i Vänner, The Driver i Drive, Jason Statham i många av sina roller plus många, många andra.
Likast finns ingen helt klockren, men troligen Chandler i så fall, undantaget några punkter.
Vilken är din favoritmaträtt? - Pajer, mediumgrillat kött med aioli eller bea, Flygande Jacob.
Vilken kändis ser du upp till? - Vet inte om jag direkt ser upp till någon kändis så rent generellt, mer för vissa egenskaper i så fall. Freddie Mercury för sångröst och musikalitet, Matthew Perry, Groucho Marx, John Cleese, Rowan Atkinson, Chevy Chase och några till för humor. Lite så.
Vad brukar du äta till frukost? - Mjölk och två mackor rent generellt.
Brukar du röka eller snusa? - Nej.
Har du gjort en audition någon gång? - Nej. De enda pjäser jag varit med i har antingen varit skolpjäser där läraren utsett allas roller eller också har jag själv skrivit pjäsen eller sketchen och tillsatt rollerna.
Den snyggaste svenska artisten? - Om man inte räknar Tuva som artist för de två låtar hon gjort så.. Tove Styrke, Veronica Maggio, Agnes, Lisa Miskovsky, Sara Lumholdt t.ex. Kan inte välja en där heller.
Vilket land vill du resa till och varför? - Många, men främst Nya Zeeland för att jag vill se om naturen är så vacker som jag föreställer mig den.
Vad gjorde du på din senaste födelsedag? - Enligt blogginlägget då så åt jag omeletter med rödlök, kollade på Jumanji samt spelade till sist FM hos Fredrik. Plus var glad över en massa grattis och öppnade presenter.
Vilken sport gillar du? - Flera, men främst fotboll.
Vilket skolämne avskyr du? - På högskolan: vetenskapsteori. Relativt ovettigt.


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback