Att sitta i sin egen värld

När man åker Swebus Express ingår internet.
Igår skulle jag varit framme i Götet vid 21.20.
 
Vid ungefär 20.45 satt jag lugnt och snackade på fb med brorsan och Henke.
Bussen hade stannat och jag såg i ögonvrån att folk hade börjat gå av. Eftersom det var mörkt ute så hade jag inte riktigt lagt märke till var vi var, men bussen skulle ju inte vara framme i Göteborg förrän en halvtimme senare så jag tänkte att detta är väl sista stoppet innan.
 
Några minuter senare tittar jag ut lite mer noggrant och ser de välbekanta stora upplysta bokstäverna "Nils Ericsonterminalen" på det hus där bussen har stannat, ändstationen alltså i Göteborg.
Jag ser mig om i bussen och inser att jag är helt ensam, inte en människa är kvar förutom jag. Jag slänger snabbt ihop datorn och ställer mig upp samtidigt som chauffören utanför sneglar upp mot mig lite skeptiskt. Han undrade väl med all rätt varför det låg en stor röd bag helt ensam kvar i bagageutrymmet.
Självklart kunde jag då inte hitta min mp3 heller och chauffören började väl bli lite småotålig och började städa i bussen. Till slut märkte jag att den låg i innerfickan och kunde slutligen skutta av bussen.
 
Så kan det gå när man sitter i sin egen värld och bussen tydligen tryckt gasen i botten för att komma fram tidigare.
 
---
 
Fick sova gött inatt. Har vaknat tre nätter i rad runt åttatiden utan anledning för att sedan somna om, men idag äntligen sov jag som ett barn och drömde också en prima, men i nuläget omöjlig, dröm.
 
Äntligen fått käka Baddare också och strax ska jag kolla Expendables 2 med broder. Fin och lugn avslutning på veckan!
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback