There is still a chance that they will see

Man har alltid ansvar, för allt, stort som smått. Ansvar för sig själv och vad man gör, för sina känslor, för andra, för omvärlden.
 
Det skulle vara skönt att bara kunna släppa allt ansvar någon gång, alltså helt. Det finns många som bara gör exakt som de vill utan att bry sig om vare sig sig själva eller andra. Det är väldigt många gånger helt idiotiskt, men måste samtidigt vara så jäkla skönt.
 
Att bara göra det någon gång, utan att tänka på konsekvenserna.
 
Men det kommer förmodligen aldrig hända mig. Jag tänker alltid på konsekvenserna, bryr mig alltid mer än vad jag många gånger borde. Jag är för ansvarfull, på både gott och ont.
 
(Och nej, när jag menar ansvarfull menar jag inte triviala saker som "Oj, jag skulle dammsugit idag, men det blev inte av, glöbödöb, så hemsk och slarvig jag är!!" Jag menar ansvarsfull på allvar.)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback