Earthquake

Fader hotade med att man skulle upp den hiskeliga tiden tio idag och hänga med och hämta brädor. Med detta i åtanke la jag mig runt fyra.
Givetvis kunde jag inte somna på två sekunder eftersom kroppen är van vid att somna runt två timmar senare egentligen.
Klockan fem hade jag sovit ungefär en halvtimme skulle jag tippa när jag väcktes brutalt av muller och skakande. En sällsynt stark jordbävning inträffade tydligen och varade i ungefär en halvminut. Rätt bra väckarklocka men vid helt fel tidpunkt.
Min första tanke när jag totalt yrvaket och ryckigt vaknade var "Är det såhär en jordbävning känns?" medan min bror valde det något mer spännande spåret att tro att det var aliens på G.
 
Klockan tio väcktes man av fader som hämtade verktyg i rummet. Han försvann sedan för att väcka mig åter vid elva.
Klockan tolv var jag redo och vi skulle bege oss till den fantastiskt skojsiga brädgården. Då började det ösregna, himlen öppnade sig, synd synd! Brädhämtandet sköts upp till sen eftermiddag.
 
Imorgon sägs det att jag ska upp mordtiden klockan åtta. Då får det nog till mer än en jordbävning för att få igång mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback