Snart skiner Poseidon

Man märker på besöksstatistiken att det är "lov", den går på knäna. Egentligen kan man ju kanske tänka sig att den borde öka när folk har ledigt och har tid att kolla bloggar, men så fungerar det inte.
Min teori är snarare att när det är plugg-/arbetstider sitter folk oftare vid datorerna och "råkar" klicka in på bloggar för att fly plugget /jobbet man håller på med eller för att koppla av efter plugget/jobbet. När man är ledig däremot umgås man mer med folk/gör annat, speciellt vid högtider som denna, och känner sig inte lika nödgad att använda saker som bloggar för sin avkoppling från vardagen.

Vad sägs?

---

Idag har jag gjort pretty much nada. Spelat FM med Linus, spelat Whist med pappa, mamma och Linus samt avslutat dagen med att kolla på Bingolottos jubileumskväll (hallå, Loket var ju med, då måste man kolla).

Mysig familjehelg helt enkelt.

Inatt blir det förmodligen inte mer aktivitet än kanske mer FM med nå'n och kolla Twin Peaks.

---

Tidsfördriv!
Varje år har spelarna svarat på frågor på IFK Göteborgs hemsida. Jag brukar också svara på dessa så gott jag kan. Detta är ett ypperligt tillfälle att slösa tid på sådana aktiviteter.

Tio frågor

Mina bästa egenskaper som fotbollspelare?
– Envisheten, viljan, glidtacklingarna.
Mina styrkor utanför planen?
– Tar det lugnt i de flesta situationer och stressar inte upp mig i onödan. Är bra på att lätta upp stämningen.
Tre motståndare jag inte gillar att möta (lag, spelare)?
– Mig själv och mina tankar, folk som tror att de är auktoritära och har rätt men har fel, falska människor.
Tre motståndare jag uppskattar (lag, spelare)?
– Mig själv och mina tankar, ärliga människor, snälla och glada människor.
Världens näst bästa inmarschlåt?
– "Just idag är jag stark".
Om IFK bytte liga föredrog jag?
– Bundesliga för den bästa publika atmosfären.
Mitt bästa matchminne?
– Glad Påsk mot Djurgården 2009, första hemmamatchen på nya Gamla Ullevi, nedre klacken och 6-0 i strålande solsken, vad mer kan man begära?
Kul kille i omklädningsrummet?
– Alla som har humor (duh, hur ofta är jag i ett omklädningsrum?)
Ett fritidsintresse?
– Spela Football Manager.
Kock-Fredriks nummer 1?
– Eftersom det enda jag kan relatera till här är guldpytt så får det såklart bli just guldpytt som vi hoppas ska tillagas i slutet av detta år!

Så säger jag

Om staden Göteborg:
– Sveriges framsida och klart skönaste stad.
Om nya Kamratgården:
– Sveriges bästa och modernaste träningsanläggning av internationell klass.
Om blåvita fans:
– Majoriteten är grymma, men som i alla föreningar finns några få rötägg som gärna förstör för övriga fotbollsgemenskapen.
Om pyttipanna:
– Inte min favoriträtt, men när det är guldpytt det gäller smakar det gudomligt.
Om musik:
– Väldigt blandat, men främst åt pop-/rockhållet. Allt från Chopin till Petter och Queen till electronika.

Snabba svar

Blogg/Twitter - Blogg. Läser ju inte mycket, men skriver själv.
Real Madrid/Barcelona - Barca.
Bok/Film - Film.
Morgon/Kväll - Glasklart kväll.
Tackling/passning - Tackling.

 

 

Imorrn är vi hemma i borgen och då ska vi fan ta mig vinna! :D

 

Gåshud!


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback