Dygna, dags för kaffe

Det råkade bli en fm-natt igen bara sådär.
Fast jag är inte alltför trött nu trots att det inte blivit någon sömn. Sov trots allt mellan typ fem på morgonen till tre på eftermiddan igår så det finns energireserver att ta av..
Det hårda livet som student!

Men ja, det är ju som jag sagt förr ändå en del man har att stå i och som man ska ha i huvudet.
Faktiskt är det en jäkla massa man ska hålla reda på denna vår med alla distanskurser, alla logins, alla böcker som är lånade, böcker som ska skaffas, resor hem och hit och till andra ställen som planeras in, tidningen och alla dess kontakter, radion vi började med i måndags, kurserna här på plats, alla inlämningar som ska göras.

Kvällarna och nätterna som det blir tittande på sport och fm-nötande är flykten från alla ansvar man har och tagit på sig kan man säga.

Än så länge har jag inte känt att det varit för mycket någon gång, men några timmar under natten som gick så var det som om all kraft gick ur mig och jag konverserade inte supermycket med de andra två pajsarna mer än några instick ibland och skämtsamma kommentarer för att inte verka frånvarande för mycket. Vissa korta stunder lutade jag bara huvudet bakåt eller blickade upp i taket och suckade. Vet inte riktigt varför.

Nåja, det var säkert bara något tillfälligt.

Om någon timme sticker jag upp till högskolan och möter upp Lamptey och Linnéa för vårt sista föreningsmöte (denna gång med Falu IK) sen är det jobba med det ett tag som gäller.
Kameran är laddad för inspelning, linserna i ögonen och lite fler kläder snart påtagna.
Solen skiner också över en dag som säkerligen blir mer upplyftande än gårdagens gråare version.

Trevlig dag!


Inte mitt vanliga budskap direkt, men.. ibland så har man god lust. Har haft refrängen ringandes i huvudet sen i förrgår.


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback