För missar du så dissar du

Kollar "Fångarna på fortet". Glenn Hysén var ju med så var tvungen :)

Första riktiga skoldagen idag (förra veckans 20 minuters avhuggda info räknas ju knappt) och lektionen var ju.. mindre givande om man ska uttrycka sig milt. Speciellt när man har en lärare som inte har koll på sina fakta av det man känner till själv. Hur ska man då veta själv om andra saker han säger är korrekta som man själv inte känner till?

På lunchrasten gjorde jag en snabbsväng hem till Stefan och köpte ett par böcker billigt och bra till kursen innan jag lika snabbt svängde åt andra hållet mot Maxi för billig snabblunch (kycklingsallad) med övriga grabbs som tagit sig dit.

Seminarieuppgiften är som vanligt detta år (en viss kvinnlig lärares skrifter i våras var minst lika otydliga) tvetydigt och luddigt utformad men det är bara att göra som man tror är rätt, det som är mest rimligt helt enkelt.

Fotbollshistoriken däremot verkar betydligt mer intressant och började i förra veckan läsa lite kurslitteratur på eget bevåg där man lärde sig varför fotboll heter just fotboll.
Ni trodde precis som jag att det var för att man sparkade med fötterna? Fel! Tydligen så var det för att skilja sport som utfördes som ryttare på häst från sport som utfördes till fots.
Jag har lärt mig något jag tycker är intressant och har nytta av! På en kurs jag valt till utanför det ordinarie! För att jag ville läsa en kursbok!

Jag vet vad jag vill och kan, oh ja.


Diskberget avklarades äntligen. Det går rätt snabbt när man sjunger hela tiden för full hals.


Kommentarer
Postat av: Nina

Kul du lagt upp uggla han va nämligen min första kund idag:)



Jaa men killen, han crashade liksom vårat tjejsnack och va allmänt flum:P..men han hade en syster som plugga ljud i falun=)

2011-09-06 @ 00:59:24
URL: http://ninasoderblom.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback