Hyfsat

Tre pers har varit inne på min blogg nu efter tolvslaget. Senaste inlägget som visades på fb skrev jag i morse. Med andra ord finns tre människor som bara känner för att besöka min blogg spontant mitt i natten. Sådant gillar vi!


Börjar undra lite smått när höstdeppet verkligen ska börja. Det brukar ju alltid komma någon gång liksom men nu har det gått ett jäkla tag utan en downperiod. Är det för att jag är rätt nöjd med tillvaron eller för att jag helt enkelt börjat resignera och acceptera att saker och ting är som de är? Vet inte riktigt än, det visar väl sig.

Det enda jag märkt av mörkare saker är att jag surar ur på småsaker rätt ofta. Kan vara någon småsak någon säger, att fb ändrar design, att läraren är ett nöt eller något annat mindre avgörande.
Men ja, jag blir inte skitsur någon längre stund, det blåser över nästan lika snabbt som det börjat. Och det är ju bra åtminstone antar jag.


Imorrn ska jag göra ett arbete om IFK:s historia till fotbollshistoriken i Malmö. Med tanke på radavstånd 1,5 och omfång 2-3 sidor och att referenser får tas var sm helst ifrån så lär det gå ganska snabbt och smärtfritt.

Spelar fm med Erik nu. Det går hyfsat.

Ordet "hyfsat" får mig alltid att tänka på Schyfferts The 90's när han pratar om vad som fanns på TV när han växte upp:

"Jo, ikväll visas långfilmen Utanför: Tjeckisk film om blind pojke. Pojken Kiuskio bor i norra Slovakien och är blind men har trots detta ett hyfsat liv!
[Till ung tjej i publiken]: För Charlotte, du kanske tror att det ska hända nå't, att han ska kunna bli osynlig eller hitta en tidsmaskin eller att det ska bli liksom.. näe, det är hyfsat kan jag säga, det är.. det är själva storyn! Han käkar lite fil, det känns hyfsat.. Det är det det är."


Nu ska jag spela vidare i fm. Det känns hyfsat!



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback