22.22

Vill du se en svensk film som är helt okej de två första tredjedelarna med flera karaktärer att följa och som sedan den sista tredjedelen mynnar ut i ett smärre intet? Ja, då är filmen Puss från förra året något för dig!

Var bara tvungen att säga det. Många urusla dialoger, några få bra, flera bra skådespelare, några halvkassa. En otrolig samling Stockholmsmänniskor på en och samma teater. Historien kunde avslutats bättre neb dör som sagt allt mer sista tredjedelen. Så, nog om denna, B B.

---

För att fördriva tiden en aning (när man egentligen borde planera sin pluggframtid) öser vi på med musik i lurarna och en lista nedan som besvaras titt som tätt under kvällen. När jag börjar och skriver detta är klockan exakt 20.53.


1. Hur gammal är du om fem år? Då är jag en glad kille som nyss firat 30 år!

2. Vem var den senaste du träffade? Lägenhetspolare Joel, i köket, diskuterandes filmen jag nyss nämnde.

3. Hur lång är du? 177 cm.

4. Vilken var den senaste film du sett? Se ovan.

5. Vem ringde du senast? Pappa igår.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Tror det var ett svar till Mamma om att hennes nya mobil verkade cool.

7. Var är dagens planer? Låt oss säga kvällen/nattens: Antingen spela mer fm eller se en film till. Upp tidigt imorrn dock, göh.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.

10. När såg du senast din mamma? Ett par veckor sedan, hemma-hemma.

11. Vilken ögonfärg har du? Grågrönbruna eller nå't.

12. När vaknade du idag? 12-13?

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, inte vad jag vet.

14. Vilken är din favoritplats? In my mind. Näe, jag vet inte. Har ingen specifik faktisk.

15. Vilken plats gillar du minst? När man står i kö, vart det än är.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Geografiskt bor jag där jag fått jobb, ungefär så. Livssituationsmässigt så mår jag nog rätt bra. Antingen är jag singel och lever ganska bohemiskt eller så är jag i ett kärleksfullt förhållande.

17. Vad skrämde dig som barn? Höjder, mörkret och döden.

18. Vem fick dig att skratta senast? I verkligheten: antingen Joel eller hans polare Mattias, minns inte. Överhuvudtaget: faktiskt Alexander Skarsgård med en av sisådär tre roliga lines i hela Puss.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med kalsonger.

22. Hur många kuddar har du i sängen? En.

23. Hur många landskap har du bott i? Tre - Västra Götaland, Halland och Dalarna.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Har inte de flesta det någon gång? Ja.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Eftersom det är lite osmidigt att vandra runt i världen i strumpor och barfota hela tiden så väljer jag Converse då.

26. Är du social? Ja och nej. Tycker mycket om att vara bland skönt folk men behöver en hel del tid själv också.

27. Vilken är din favoritglass? Vet inte om jag har någon specifik. Magnum Double kanske? Tip Top?

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Bort med studieskulder och fram med skumpan. Sen resa lite och slutligen ta tag i något projekt som kan generera i lite avkastning också.

29. Tycker du om Kinamat? Absolut.

30. Tycker du om kaffe? Jepp, helst cappuccino. Fast hemma blir det mest te.

31. Vad dricker du till frukost? Mjölk, chokladhavredryck eller vatten.

32. Sover du på någon särskild sida? Mja, jag sover på mage, med huvudet vanligen vridet åt höger.

33. Kan du spela poker? Ja, när jag får reglerna uppfräschade i minnet..

34. Tycker du om att mysa? Såklart.

35. Är du en beroendemänniska? Vad åsyftas? Har inga speciella beroenden nej. Kan klara mig utan det mesta relativt långa perioder. Men det är klart, musik är lite segt att helt vara utan.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, en jag pluggade ljud med för några år sedan. Samma födelsedag och år.

37. Vill du ha barn? Ja, nå'n gång.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite tyska. Kunde grunder i spanska en gång men de är nog rätt risiga nu, förstår bråkdelar när jag läser det.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja. Men inte för min egen skull utan för att följa med en kompis som bröt armen.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Jag är ju uppvuxen på västkusten, hallå eller.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst, jaa du.. Julklappar känns alltid som något bra att spendera pengar på. Då vet man att andra blivit glada av dem. Men om det ska vara något för egen del så blir det väl ät- och drickbara saker.

42. Äger du dyra smycken? Inte direkt. Har ett silverarmband som jag bär sen några år tillbaka. Sen någon konfirmationsring någonstans. Men inte i övrigt nej. Saker ska främst vara snygga i ens egna ögon, inte dyra.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej, det skulle jag inte påstå.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En banan.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Den var svår.. Tycker jag själv är rätt rolig, och mig själv känner jag ju.. Men om man ska se till någon annan som ofta får mig att skratta.. Alltså jag umgås ju bara med folk med humor vill jag påpeka.. men ja. Får nog säga Linus, min bror.

46. Välj ett ärr på din kropp? Haha, ja innan hade jag ju bara ett mycket vagt i mitten av pannan från när jag ramlade på en pinne som liten. Men sedan ett par månader tillbaka har jag ju mitt krigarärr vid vänster ögonbryn. Så får bli det, the bad boy scar.

47. Vad har du för ringsignal? En som fanns på mobilen, den enda jag inte stört sönder mig på efter ett tag som jag brukar med alla signaler.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, någonstans i föräldrahemmet.

49. Flirtar du mycket? Kan jag inte påstå. Eller alltså, på skoj händer det en del när man partar, att man är lite småcharmig. Men på allvar var ett tag sedan.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Jag tog den själv i köket hemma-hemma för några år sedan.

51. Kan du byta olja på bilen? Det kan jag säkert om jag får en manual.

52. Har du fått fortkörningsböter? Icke. Jag har inte bråttom.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Läste eller läste ut? Läste: någon kursbok för att hitta halvvettiga referenser. Läste ut: Dan Browns "Den förlorade symbolen".

54. Läser du dagstidningen? Nej.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men helårsprenumeration på "Offside".

56. Dansar du i bilen? Dansar är svårt, men sjunger nästan alltid.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Wolf fm tror jag.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Hmm.. gruppdeltagare till min grupp i nya kursen.

59. När var du i kyrkan senast? I somras i Falkenberg, käkade våfflor utanför och gick in sen en sväng och kollade hur det såg ut.

60. Vilka personer utmanar du? Ingen, man får la skriva om man känner fört. För att fördriva tiden, som jag har gjort.


Done!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback