Not too fake

Konklusion av dagens filmtittande i skolan om doping? Inget jag inte redan kommit fram till:
Mina framtida barn ska få göra det de själva tycker är roligt och inte drillas hårt till något de får prestationsångest av. Däremot så kommer de få veta att de kan uppnå många av de mål de vill uppnå i livet om de verkligen försöker och brinner för dem.
De kommer också få veta att de alltid kommer att vara omtyckta för de individer de är och älskas av sina föräldrar.

Är detta naivt? Jag tycker inte det. Skulle säga att mina föräldrar har lyckats rätt bra.
Självklart är ingen perfekt och självklart är vi alla lite missnöjda med oss själva då och då, men på det stora hela tycker jag om mig själv. Jag är inte falsk och jag står för vad jag tycker, söker inte konflikter i onödan och vill att folk runt mig ska ha det bra. Det räcker så.

För övrigt kommer jag fortsatt aldrig någonsin att bo i USA, däremot vill jag absolut besöka detta land.

Låt oss nu inte flumma in i massa filosofiskt mojs, nog om detta!

---

Som stor ironi till texten ovan hittade jag av en slump denna låt på tuben när jag sökte efter något hockeyrelaterat:

Varför hockeyrelaterat? Ska förmodligen på hockey senare ^^ Leksand vs. VIK.


Kommentarer
Postat av: Roon Don L. Lee

Rätt sund och vettig inställning! :) Kan bara hålla med..

2011-11-04 @ 22:27:42
URL: http://echoesofmythoughts.blogspot.com

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback