The party in the first part!

Jag har klagat på musiken förr när man går ut, men då har det alltid funnits åtminstone några få stackars låtar som man gillat bland all värdelös misär. Ikväll? Ja, det slog nog garanterat rekord i värdelöshet. Enbart intetsägandemusik som inte sa någonting alls. Kommer inte ihåg att jag kände igen en enda låt, än mindre gillade en enda låt.

Temat på kåren var att ha på sig vitt, en av de mest intetsägande färgerna. Var det också tänkt att musiken skulle gå i samma spår?

I vilket fall hade jag på mig min gamla Aíltontröja, vit med gröna tecken. Nej, inte Aílton som spelade i ÖIS en gång i tiden, Aílton som öste in mål för Werder Bremen senast de tog ligatiteln säsongen 03/04 :) Härliga tider.. Aílton är för övrigt fortfarande aktiv vid 37 års ålder och håller numera till i laget FC Oberneuland, också det ett Bremenlag.

Förutom musiken var det en ganska trevlig kväll (även om herr Sahlbrand stämplade ut efter bara sisådär en halvtimmes kårbesök) där man tillbringade merparten av tiden med att snacka med Anna, Maria eller Linnéa.

Besök på dansgolvet var det som sagt inte tu tal om, än mindre än vanligt.. Att musik kan överträffa sig så i uselhet? Det är nästan ett smärre mysterium.

---

Om ett par dagar kommer några nybeställda Marx-filmer hit som jag velat ha i min ägo ett tag. Nedan en scen från en av dessa:


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback