Snart massa dagar av sommar

Såg just "500 Days of Summer" för andra gången.

När jag såg den första gången trodde jag inte att jag skulle se om den på länge, om ens någonsin. Inte för att den var dålig. Den gjorde bara så ont just då.

Jag trodde det var ett par år sedan jag såg den, men nu när jag ser igenom mina blogginlägg så upptäcker jag att det var precis innan jag flyttade hit igen, i mitten av augusti. Weird. Så nyss trodde jag definitivt inte att det var.

Det gjorde inte lika ont att se om den nu när jag redan visste hur den utspelar sig. Men visst finns det fortfarande kvar lite och kommer alltid att göra. That's just how life is.

Att det var så nyss ändå visar på att tiden gått jävligt fort sen jag flyttade hit. Tiden här har utspelats som en mindre evighet emotionellt och personlighetsutvecklingsmässigt, men inte tidsmässigt. Det har bara varit en illusion med tanke på att det inte alls var ett par år sedan jag såg den där filmen som fungerade som ännu en ventil till förståelse.

Idag kommer jag på mig själv med att många gånger vara alltför cynisk. Kallare inombords än vad som märks utåt. Inte så att jag inte bryr mig, men jag ser hur saker fungerar klarare än förr. Tar inte åt mig på samma sätt utan hänvisar möjliga känslor till erfarenhet om att saker upprepar sig och därför inte behövs läggas energi på. Det är både skönt och en liten förbannelse. Skönt eftersom man inte alls kan bli skadad lika lätt, förbannelse eftersom man har svårt att fastna för något fullt ut. Energin förflyttas gärna vidare eller lagras istället.

---

Nu är det dags att ta sig an bakgrundskrivande, som tydligen bara har "eventuell" status enligt våra anvisningar. Det betyder att energin inte behöver saftas på totalt på det avsnittet utan bara ge lite extra juice till vårt andra mojs. We like!



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback