0,5.. Dagens skurksiffra mina damer och herrar; 0,5

Tentaresultatet från förra tentan blev godkänt. Dock vill jag väldans gärna veta gränsen för VG.

Gällande tentan jag inte började med igår: idag SKA jag börja. Ska göra minst en fråga. För imorrn åker jag hem över helgen och på måndag kommer tentan för nästa kurs ut samt att man har seminarietjafs att göra. Så är absolut nödvändigt. Inga undanflykter! Fast..

..jag börjar nog inte än på en stund..

---

En kommentar i skolan idag gjorde mig lite extra glad. Inget märkvärdigt egentligen, bara en liten men så oväntad. Det är sådant som kan lysa upp hela dagen i min värld. Det behöver inte vara stort och maffigt, det räcker med några ord. På vissa punkter är jag inte så jävla komplicerad.

---

Cass - Var ju inne på ungdoms/uppväxtfilmer med Kidulthood och Adulthood häromdagarna och denna är också åt det hållet. Baserat på en sann historia och handlar om Cass Pennant (Pennant har själv en liten cameoroll framåt slutet av filmen som dörrvakt) som är svart och adopterad och växer upp i östra London med de rasmotsättningar man kan tänka sig från 60-talet och framåt. Förutom några få vita vänner och sina adoptivföräldrar hittar Cass ingen större tillhörighet förrän han stöter ihop med fotbollslaget West Hams huliganer.
Filmen handlar alltså till en början dels om Cass uppväxt, men senare mer om hur hans vuxna liv ter sig och vilka problem som kom med att vara ledande i en stor huliganfirma. Richard gillar och delar ut B B B B

---

Gränsen för VG var för övrigt 16 fick jag nyss till svar och jag hade 15,5 -.- Seriously.. Aja, får väl finna mig i detta. Orkar inte dra ut i strid en gång till. Man kan inte alltid få som man vill.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback