The beef of leaves

Har just tryckt i mig sisådär åtta lövbiffar med lite grönsaker. Kände att det var lika bra att ta alla på en gång istället för att frysa in och missa den färskstekta känslan. Lövbiffar är snuskigt gott!

Skolan trummade på i samma snabba takt som igår. Likaså sov jag kasst igen. Eller alltså, när jag sover är det bra, själva sömnen är prima, men jag vaknar minst två gånger per natt och ofta långt innan väckarklockan ringer så att man bara ligger där och förbereder sig på det oundvikliga uppstigandet. Börjar undra vad detta beror på. Förstår det inte riktigt.


Före Stormen - Ännu en i raden av svenska filmer som plöjs igenom. Per Graffman, som man undrar lite vart han tagit vägen på senare år, har ena huvudrollen och en ung kille har den andra. Filmen handlar mycket om rädslor och att möta det man är rädd för istället för att skrämmas och fly. Om det slutar lyckligt får ni själva avgöra, men det är inte enbart, som det låter som, en feelbad-film utan har även scener som är gulliga, framför allt en framåt slutet.
B B B


Nu ska jag ta mig an "Hämnden" med Persbrandt i huvudrollen.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback