May the force be with me

Plöjer vidare med minst en Star Wars-rulle om dygnet. Kollade nyss IV:an. Episod I är fortfarande rätt kass, medan jag uppskattade II och III mer denna gång. Får se om jag tar mig an V innan sovdags så småningom. Allt beror på hur länge jag sitter och lallar med tentan.

På tal om Star Wars så kommer jag att tänka på Johan Glans som i en föreställning tog upp just "The Force" och pratade om att visst har man försökt prova om man har den någon gång? För mig blir svaret: Haha, jadå, självklart. Många gånger.. dessvärre har min förmåga att förflytta saker och plantera idéer i andras huvuden fungerat föga bra :P Däremot är jag lite synsk ibland, något som ökat mer med åren.

Att det är löjligt att sitta och hoppas på att någon form av kraft ska finnas? Självklart. Men det finns också löjligare saker här i livet som vi faktiskt vet existerar som våld, brott etc.  Ur det perspektivet tycker jag min småbarnsliga förhoppning om att något så kul som kraften skulle kunna existera är ganska harmlös, även om jag är rätt mycket realist.

Vad vore vi utan små fåniga drömmar ibland?



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback