Jovars

Nämen, ett nytt inlägg allaredan? Nästan vanliga skoltidsuppdateringstakter ju.

Trots att det är för jävla underbart väder nu och man bara kan ta det lugnt och skönt, spela fm med bror, läsa Offside, glassa runt i Olofsbo och sova som man vill så känns det ändå som att jag riskerar att hamna i en liten downperiod snart.

Det låter galet, men det var trots allt ett bra tag sedan jag hade en riktig dipp nu.
Efter en lång tid med enbart gladheter och positiva grejer så börjar så smått en matthet infinna sig. Förut ikväll försvann bara precis all energi och lust till allt i hela världen i princip. Det fanns ingen anledning alls, umgicks med familjen, grillade och spelade spel, bara trevliga saker liksom. Ändå tog all energi slut och jag fann plötsligt mig själv liggandes i en säng stirrandes lite lätt i taket och samtalandes lite disträ med broder som satt vid datorn.

Imorrn ska jag hem med fader en sväng och klippa gräs. Inte direkt min favoritsyssla, men blir ändå positivt att hatta runt lite.
Och i nästa vecka kommer Erik äntligen till Olofsbo. Då blir det hoolabaloo, vi tar över hela idyllen igen, precis som i äldre (eller ja, rättare sagt yngre..) dagar. Jag tror inte direkt vi kommer sitta och samtala med 14-16-åringar som på den gamla halvgoda tiden men scoutande kommer naturligtvis göras efter vackra damer i mer lämpliga åldrar.

Problemet är att Olofsbo till 90% består av just 14-16-åringar samt gamla tanter på just damsidan..
Å andra sidan, snart kan vi ju satsa på kategorin 30-35, barnfamiljsåldern..
Skämt åsido kommer det bli bättre framöver, men just nu börjar jag gå in i mitt egna vakuum.

---

Titta bör man, annars dör man
Prata funkar, hjärtat dunkar
Yngre killen, blyg som få
Äldre mannen, svår att nå

Klättrar inåt, letar runt
Utåt finns en massa strunt
Svårigheten i det hela,
är att börja sluta vela

Äldre mannen tittar bort
Instängdhet i minnens fort
Drömmen om var kvinnan är
Yngre killen minns sig kär

Klockor går och mannen blundar
Folk passerar, katter, hundar
Djur som allihop kan hitta,
kärleken och all dess smitta

Yngre killen hörs allt sämre
Mannen är den tydligt främre
Viskningar är allt som hörs,
i livet mitt som framåt förs


Sov gott mina compadres.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback