Sommar?

Väder och vind -  världens mest använda samtalsämne?

I Falun var vädret underbart, i Kungälv var vädret okej, här i Olofsbo.. well, låt oss säga att jag hoppas det blir bättre runt midsommar.

Men så brukar det vara här nere, det blir bättre ju längre sommaren lider. I början är det rätt osäkert.


---


Far from heaven - Nominerad till fyra Oscars - bästa foto, bästa skådespelerska, bästa musik samt bästa originalmanus -  men bara de första två nomineringarna känns motiverade. Manuset är helt okej, men inget makalöst i mina ögon. Musiken tänkte jag inte på överhuvudtaget och det borde inte vara ett särdeles gott betyg. Inte som i Mandomsprovet som jag recenserade häromnyssens där jag glömde nämna musiken (Simon & Garfunkel!) som i princip var det bästa i filmen..
Julianne Moores insats däremot är strålande (som nästan alltid i hennes fall) och fotot är, åtminstoen för mig som amatör, mycket stilfullt utfört.
Som helhet kan jag dock inte säga att detta var en film som kommer etsa sig fast nämnvärt i minnet. Det mest framträdande är i princip att den utspelar sig på 50-talet och att man därmed får se en massa sköna miljöer, stilar, hus och bilar.
B B+


---


Ska se om man kan hjälpa faster att städa lite snart i farmors stuga där midsommar med största sannolikhet kommer firas för den glada trion He-Li-Ri.

Men först laga mat åt brorsan, som jobbat hela dagen. Jag är tydligen någon sorts hemmafru helt plötsligt.

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback