Ramblings

Var ute och gick en kort sväng med Linus förut (Efter mycket tjat ska tilläggas, nu när han jobbar utomhus hela dagarna vill han bara sitta inne när han väl kommer hem och inte göra någonting. Hur ska det gå när han skaffar familj..?) och kollade på omgivningen.

Jag har inte varit ute i princip någonting sedan jag kom hit p.g.a. vädret så det var gött att få se sig om lite igen.
Inte mycket som förändrats, mer än att det ser lite roligt ut hos f.d. entreprenören Anders som har skylten "Minigolfen stängd! Privat område!" uppsatt när minigolfbanan varit rivd sedan ett bra tag och gräs växer igenom gruset där det hela legat.. Låt mig spela på gruset, o snälla Anders?

På stranden blåste det som fan och man fick känslan av att kämpa sig igenom någon ogästvänlig kylig öken någonstans i östra Asien. Tyckte jag i alla fall, Linus tyckte det var skönt.. brr. Sommar?
När vi skulle lämna gick vi förbi en barnfamilj och Linus uttryckte "Vem fan är tar med barnen för att leka nu??" ungefär. Jag tänkte mer att om vi varit små hade vi nog också tyckt det varit ganska roligt där i blåsten med vågorna som slog mot strandkanten.

---

Börjar känna mig jävligt oaktiv överlag. Jag ska kratta pappas gräsklippta bös, städa lite random i huset och kolla till midsommarstugan, men i övrigt.. nja.

Man får mycket tid att tänka, och det är jag ju expert på. Märkligt nog har jag ändå knappt gjort det. Förstår det inte riktigt, men det är mest tomt och att man hittar på massa småsaker att göra istället som sysselsätter hjärnan från en massa tänkande. Men det kanske bara är nyttigt?
Började tänka och sväva iväg alldeles nyss och var farligt nära att kliva in i fel grubbelaveny, men då öppnade jag i sista stund istället bloggen och började skriva. Så fick man något smått att göra igen.
Frågan är snarare hur länge man kan "fly" undan grubblandet innan det börjar kännas som något saknas och det hela bryter ut på en och samma gång som en stor vild flod bristandes genom en fuskbyggd damm.

Nåväl, det får tiden utvisa. Till dess sysselsätter jag mig och mår helt okej, men som sagt också jävligt slött och oaktivt. Ge mig värme så jag kan vara utomhus åtminstone.

Jetzt: film!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback