How can I try to right the wrong?

Öppnade nyss msn. Där var det ganska dött. Inte som förr inte.

För en stund sedan tänkte jag också ta mig en sporadisk titt på f.d. Lunarstorm, nuvarande "LS8". Sidan var nere. Jahopp.

Tider förändras defintivit. Jag minns den goda tiden när man satt rätt frekvent på Lunar och msn.
Man kan tycka vad man vill om Lunar, men sket man bara i att kolla in klotterplanket (där bara massa hjärndöda saker skrevs) så var det ändå rätt okej.

Lunar var inte uttalat datinginriktat, men fungerade ändå avsevärt bättre i det syftet än Facebook ur den synvinkeln att det främst fanns en funktion som hette "Quiz".
Funktionen Quiz var lika enkel som genial, man skapade helt enkelt ett eget quiz som andra användare kunde se och besvara (alla nya quiz lades upp på löpande band i en lista under huvudrubriken "Quiz") eller besvarade andras  quiz.

Med detta kunde man alltså skapa ett antal frågor som gav olika poäng beroende på vad man svarade. Simpelt! För min, och flera andras, del gick det således att uforma ett perfekt sätt att komma i kontakt med folk som tyckte liknande som en själv. Ville jag se om det fanns någon tjej som passade mig var det bara att komma på lite frågor som jag tyckte var intressanta, stora som små.
Exempelvis kunde man ju fråga om såväl favoritfärg som film man föredrog mellan de jag stolpat upp. Svarade man "beige" på det första blev det garanterat noll poäng och likaså om man svarade typ Harry Potter bland de val som fanns i den andra kategorin.
När man gjort sitt quiz var det bara att vänta en tid tills dess att det försvunnit från listan över "Fräscha quiz". När det skett kunde man inspektera de som svarat.

Jag gjorde några sådana quiz under min lunartid. Det jag fick bäst respons på ledde också sedermera till kontakt, msn, telefon, träff och förhållande. Så kunde det gå till på den tiden.

Varför finns det inget lika smidigt system på exempelvis fejjan idag?


---



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback