Kvaahhhvvt

Jag fullkomligt bara älskar sommaren och allt som hör den till.
Tidigare idag enades faster och jag om att det borde vara vår i januari och sedan sommar fram till november då en liten höstig övergång till vintern i december kunde vara. Det hade varit det ultimata. Alla årstider inbakade och det mesta av den bästa!

Idag var förmodligen varmaste dagen hittills. Har inte kikat och jämfört temperaturer med hur det varit tidigare, men känslan är att det idag gått ett steg längre upp på kokpinnen.
Katten var nästintill helt utslagen och vandrade långsamt, de fåtal gånger hon rörde sig, mest mellan mattan i hallen och skuggan under ett träd.

Vi andra gjorde inte många knop heller. Linus tog över Sims 2, mamma läste en bok och jag gjorde ungefär som katten. Vad pappa gjorde har jag ingen aning om, men han byggde säkert om grannens hus eller grävde en jordkällare eller klippte 46 gräsmattor..

Dagens skönaste blev således doppet i havet vid tvåtiden.


Har inte klagat en enda gång på värmen denna sommar och kommer inte göra det heller.


När jag var liten tyckte jag att detta partiet av Hajk var så töntigt så det fanns inte. Idag är det så töntigt, och dessutom nostalgiskt, att det blir bra.


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback