Kräftis över, Danmark nästa

Jag vet inte vad som var mest komiskt med reklamspamkommentaren till mitt förra inlägg; att någon verkligen tror att jag ska gå in på deras tävling eller att själva priset i tävlingen var "en snygg Ear Cuff" (fick dock googla vad skiten är för min erfarenhet av Ear Cuffs är inte speciellt stor..)

..enda anledningen till att jag blir småsugen på att besöka sidan är att man kanske då får se vem galningen är som tycker jag saknar Ear Cuffs i min digra accesoarsamling.

Nog om det, mer uppmärksamhet än så är det hela inte värt.

---

Barnvakt Richard skötte sitt jobb igår med två av tjejerna från lärarvikarietiden. Att stackarna inte kunde sova vid halv nio-tiden och låg vakna i flera timmar innan de fick komma och spela Uno en stund istället berodde mest på att vissa fjortisgrannar hade ytterst högljudd fest och gapade.

I övrigt gick mitt barnpassande ut på att instruera Sims 2, kolla på när det åktes rutschkana och hängdes knäveck, knuffa på gungor samt kicka lite fotboll. Mycket mer än så behöver man faktiskt inte göra när man tar hand om fler barn än ett, de underhåller sig rätt lätt själva och det viktiga är att man är i närheten och finns där för dem.

---

Kräftfestivalen är nu helt över och lite skönt är det ändå. Inte att jag har något emot den egentligen, men nu försvinner pressen att man måste utnyttja den bara för att den finns några begränsade dagar typ.
Hann ju besöka mojset två gånger i alla fall vilket känns helt lagom.
Hade trevligt båda gångerna, men första var nog bättre än andra. Fler sköna människor man snackade med (och slapp hamna på dansgolvet och känna mig fullkomligt obekväm) och på det hela taget en mer organiserad kväll även om jag var lagom bakis dagen efter.

Väl mött nästa år? We'll see!

---

Imorrn blir det en dagstripp till Köpenhamn faktiskt, med Erik, Norton, och Linus som tar ratten.
Har hört elaka rapporter om regn men får la hoppas det stannar i Sverige och att Danmark skiner som en pärla i solen (never gonna happen, men..)

Öl på Ströget! Höres!

Kommentarer
Postat av: helen

fan vad gott med kräftor!

2011-07-19 @ 10:22:45
URL: http://hellens.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback