Glaceogen

Som tidig födelsedagspresent fick Richard ett par nya glasögon. De jag har nu har jag haft sedan början av gymnasiet (minst) och det har alltmer börjat känna som dags för något nytt.

När jag fick på mig de nya första gången kände jag mig ungefär aspackad och tyckte att det kändes rätt skumt överlag. "Men, men, det är säkert bara ögonen som måste vänja sig!" tänkte jag.

Vandrade vidare under dagen i affärer som moder och fader skulle till och började mer och mer undra om något inte stod rätt till. Texter kunde jag bara läsa om jag antingen gick närmre eller vinklade glasögonen.

Hemma igen satte jag mig ner och skulle läsa tidningen. "Icke!" tyckte glasögonen och fick mig att känna mig blind. Nu var jag säker på att något måste blivit fel på vägen.

Pötsligt får jag den briljanta idén att vända glasögonen uppochner, bara för att se, det kunde ju knappast bli värre, eller hur?
BINGO! Jag såg glasklart! Av någon märklig anledning har alltså glasen hamnat uppochner. Hur fan kan något sådant hända?
Förvisso var ju vänsterglaset i uppochnerläge för högerögat och vice versa, men så stor skillnad har jag inte mellan ögonen.

Uppochner.. väääs. Skall åtgärdas rätt snart. Inte för att det är speciellt bråttom, jag kör ju ändå vanligtvis med linser, men ändå.
Så länge blir det de gamla gymnasieglasögonen som jag även har på mig i detta nu..

Hur de nya ser ut? Tjockare svarta bågar. Bror Linus mumlar saker om "Usch! Nördigt! Regissör! Estet! Modernt! Ska du bli hipster?" och dylikt. Jag kan inte hjälpa att han inte har smak. Men så är hans raka motsatsen också med nästan obefintliga bågar. I och för sig har jag inget emot vare sig epitetet "regissör" eller "estet" men "usch"? Icke sa nicke!

För övrigt hade jag ingen aning om vad en "hipster" var för något så bror fick visa. Iiiinte riktigt min stil. Det är som vanligt, jag har min egen stil och tar från lite här och var.

---

Dagarna flyter annars på i skön takt, snart är det dags för "Kräftfestivalen" i hamnorten Glommen nära Olofsbo. Öltält, musik, lotterier, tivoli, stånd osv. Blir sköjsigt, blev ju inget förra året då det krockade med nu nedlagda Arvikafestivalen (rest its soul).

Damerna imponerar också allt mer i VM och min förhoppning om brons när det hela startade kan mycket väl överträffas där pengen förvandlats till en ädlare valör när turneringen är över.

Nu blir det frukost!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback