Jag är en tvivelaktig figur

Hrrm, skriva sammanfattning av året som gick var det ja. Mja, får nog vänta till jag vaknar om några timmar istället. Skrev ett litet inlägg på Kelen idag iallafall om något helt annat, alltid nå't!


För övrigt:
Cornelis - Får B B B B. Med andra ord gillade jag denna skildring av en av de vissångare som ses som en av de största i svenskt musikliv. Eftersom jag inte har järnkoll på hur Cornelis tedde sig i verkliga livet kan jag inte uttala mig om den exakta överrensstämmelsen med Hank von Helvetes tolkning, men det känns spontant väl utfört.
Scenen från Roskildefestivalen framåt slutet tar jag med mig som filmens höjdpunkt. Sevärd film, vare sig man är stort Cornelis-fan eller inte.


Medborgare om 100 år finns du ej längre till


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback