H.I.M.Y.M.

Äntligen började man få en liten glimt av det man kom hit för, mediekommunikation med idrottsfokus. Inte så mycket nytt på föreläsningen, men ändå lätt det man känt sig mest nöjd över att gå på sedan man började.

I övrigt har det inte hänt speciellt mycket, diskade gårdagens disk och lagade mat för andra dagen i rad (I know! Duktigheten har bara exploderat över mig, var ska detta sluta? Är VD-positionen nära?)


Unstoppable - Rätt underhållande rulle om ett tåg med högexplosiv last som pga mänskligt felande trycker gasen i botten ut på huvudjärnvägen obemannad med riktning mot slutstationen i staden Stanton, inspirerat av en verklig händelse 2001.
Trevlig att se en kväll när man inte har så mycket annat för sig och vill ha lite spänning så smått, samt att Denzel Washington som alltid är bra. B B B-


Black Swan - Mycket speciell film om balettdansösen Nina som anstränger sig till max, både fysiskt och psykiskt, för att få huvudrollen i Svansjön och bli nästa stjärna. Att filmen utspelar sig i balettvärlden betyder på intet sätt att detta endast är ett drama. Det är snarare en thriller, eller dramathriller, med milda rysaringredienser.
Jag satt ofta och försökte lura ut vilka möjliga vägar det hela skulle kunna mynna ut i, vad det var vi egentligen såg och vad vi inte såg. Till slut får det hela naturligtvis sin förklaring, men det är en lång väg dit och många mörka och psykedeliska sekvenser blandat med verkligheten under resan.
Man skulle kunna tro att det är precis min typ av film (och det var det nästan), men den räckte inte riktigt ända fram. Exakt varför kan jag inte sätta fingret på. Absolut, den var bra, men den kändes märklig på fel sätt för att fullkomligt vinna över mig. Bland annat hade jag svårt att känna empati för någon karaktär helhjärtat, vilket brukar vara något jag värdesätter högt som betraktare. Delvis empati kände jag många gånger för i regel tre av karaktärerna, men det var alltid något som gjorde att man störde sig på dem samtidigt.
Kort sagt: B B B+


Jetzt:

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback