Hungern i magarna på dagarna

Jovars, seminariet gick rätt bra. Med tanke på att jag blev klar med pm-skrivandet en kvart innan det var dags att gå till skolan så kan man inte klaga alls.
Taktiken från inatt fungerade hyfsat bra; se på en film, skriva halva uppgiften, sova, gå upp och skriva klart andra halvan. Tror jag fick sovit mer än vad jag skulle fått annars på något märkligt vänster.


The Road - Filmen som sågs på inatt var en postapokalyptisk historia från 2009. Bra skådespeleri? Från de flestas sida, speciellt Viggo Mortensen, men pojken som spelade hans son var dessvärre väldigt ojämn rakt igenom. Snygga miljöer? Snygga som i trovärdiga och bra gjorda ja, men som ni förstår är postapokalyptiska miljöer inte jättegranna och färgrika. Upplyftande? Inte någonstans egentligen. Några enstaka tillfällen kan man få se några glimtar av svag glädje, men det är raktigenom väldigt långt ifrån en feelgood-film. Till och med slutscenen, som jag antar skulle ses som lite positiv, kändes inte heller den bra, fast då därför att det mest kändes stelt och märkligt, inte för att det var särdeles deprimerande.
En helt okej film, men det är inte direkt hopp man fylls av som tittare varken under filmen eller när sluttexterna börjat rulla, snarare lite eftertanke om världen vi lever i och att allt är förgängligt.
Filmen kunde som sagt avslutats snyggare och det drar därför ner betyget något även om helheten är sevärd. B B


Vad har natten i sitt sköte? Det återstår att se! Nu blir det käk å det grövsta. Lever fortfarande, sen ca klockan 12.00, på några klunkar chokladhavredryck och ett tuggummi (tuggummit börjar bli lite småäckligt). Detta toppat med att Regementets matsal, där jag, Peter, Fredrik och Sebbe tänkte käkat, var stängt har inte gjort saken bättre. Att jag hamnade direkt framför datorn när jag kom hem var väl ingen högoddsare, men nu hoppar snart magen upp genom halsen och slår mig.

Tack och hej, matnyttig grej!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej, du som kallas Björkman. Vet du att var ett jäkla tag sedan vi blogg-konverserade? Mhm. Så, därför:



Hureleeeget åva hendeeer?(och gör inte som alla bloggförstörda människor, dvs skriva "det kan du läsa i min blogg")



ärta ut!

2011-01-12 @ 01:20:35
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback