Ynkling

Jag, såväl som så många andra just nu verkar det som. Folk är trötta, förkylda, allmänt hängiga.
För egen del känner jag mig mest "svag" om man ska sätta ord på det. Småont i kroppen och lite småhostande. Vid det här laget känner jag min kropp såpass väl att jag vet när jag kommer bli megasjuk och när jag inte kommer bli det. I det här fallet är det ingen monstrumsjukdom på G utan bara en småinfektion av något slag.
Det går förmodligen över relativt snabbt, inom någon dag eller två, men är störande just nu. Kraften att göra saker är obefintlig.

Åt semla igår. Kanske tar den andra om ett tag. Det är långt till kylskåpet. Ynk, ynk.. Föräldrarna vet hur seg och grinig jag blir vid minsta sjukdom (som tack och lov nästan aldrig inträffar, är en förvånansvärt frisk pöjk generellt).

Nåväl, humdidum. Får väl leta fram någon film nu. Såg om "Inception" i natt. Nästan lika bra som första gången man såg den och allt var nytt. Den SKA vinna Oscar (men gör det förmodligen inte, Oscarsjuryn brukar ju retas.."Hurt Locker".. BAH!")


För övrigt önskar jag återigen att det var som förr i fm, att hade man bättre spelare än motståndarna så vann man. Nuförtiden fungerar vanligtvis bara den tesen om man har riktigt bra spelare. Spelar du i en något lägre division (typ Championship) med halvkassa spelare så spelar det oftast ingen roll om dessa halvkassa är bättre än motståndarens ännu sämre spelare, det är ändå ett fucking random tärningskast som avgör känns det som. Men ja. Förr eller senare hittar man väl en fusktaktik, som på förra FM så att det blir lite mer realistiskt. Men så ska det inte behöva vara, det ska inte behöva krävas en fusktaktik, det är det som stör mig..

Film var det. Bara att leta fram, gärna någon Oscarsnominerad man inte sett. Tata!


Vad säger ni moder och fader, visst är det bekant?


Kommentarer
Postat av: Farsan

Jo, visst är det bekant. En liten ynkelpelle med måttligt glatt humör i förkylningstider:). Krya på dig!!!!!!

2011-02-02 @ 17:56:30

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback