Ocean of memories and present

Hemma efter ännu en kårkväll! Rätt trevligt. Började med hockeyn (som jag bryr mig föga om) hos Peter och grabbig stämning värre, sen till kåren för lite mer blandade kön. Var helt okej och trevligt. Undvek dansgolvet även denna kväll. Var inte ens i närheten, hörde knappt ens "musiken". Då är det lyckat :)

Vill inte hamna där. Alls. Räcker som det är.

Stod i kön in till kåren en halv evighet och ut från kåren en lite kortare tid.
Plus och minus: när man kom in möttes man av att nytt kårleg skulle vara köpt. Jaha?! Sa bums att jag mailat för längesedan och frågat om det och fått till svar att det inte behövdes köpas förrän i mars. Således märkte herr Per att jag var lite småsur, men jag tänkte inget mer om det förrän plötsligt senare då Per kom fram från ingenstans och undrade om jag ville ha en nachotallrik eller kycklingsallad. "En kycklingsallad!" svarade jag glatt och stod sedan och njöt av den gratis måltiden. Inget agg mot kåren från min sida inte :)

Men det är svårt att undvika tankarna.

Eftersom jag fick min gratismat på kåren så är det rätt naturligt att jag inte var det minsta sugen på varken Gandhis eller Maestros efteråt. Kändes lite ovanligt att sätta sig på bussen utan någon som helst mer föda än den kvarglömda Smirnoff Icen i fickan (sedan förfesten) och bara åka hem utan att slabba nå't.

Tror jag begraver dem till framtiden. Som vanligt.

Nu lockar utplockandet av linserna och sängen allt mer. Ha det fint alla sköna folk!

Och sov gott. Ska försöka att inte drömma. Även om det är svårt.

Har lust att länka Davy Jones-musiken igen men.. räcker väl om jag hänvisar till blogginlägget där det var senast för bara någon dag sedan.. Aja, sov gott med er dödliga!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback