Melodifestivalen, där ser man..

Kroppen är mest stel. Det gör ont i halva överkroppen när jag hostar. Näsan rinner inte riktigt lika mycket som igårkväll. Det går framåt, men långsamt. Ingen Banditinvigning idag alltså. Istället blir det lite halvkollande på Melodifestivalens första deltävling som jag av en slump igår såg skulle vara idag.

Förra året var jag lite väl ambitiös, både i Melodifestivalen och Eurovision med bedömningar av varendaste litet bidrag. Så kommer inte bli fallet i år. Det är inte värt det. Det är bara att se på artistnamnen som ställer upp (Le Kid? Rasmus Viberg? Jonas Mattsson?). Det är heller ingen idé att drömma om gamla goda dagar när det var musiken som var i fokus och en riktig orkester spelade istället för singback. Nej, dagens clowniga jippo gräver sin egen grav.
Anna von Hauswolff sammanfattade rätt bra när hon fick frågan om hon skulle kunna tänka sig ställa upp någon gång i tävlingen:
–Melodifestivalen består av dålig musik som får för stor uppmärksamhet. Jag vill inte förknippas med kommersiell skit som ändå säljer. Det är något negativt för mig.

Så.. Ja. Jag kommer kommentera om någon låt varit speciellt bra, men baserat på senaste årens erfarenheter lär det vara extremt sällsynt. Brukar hitta max två per år numer. I år blir det kanske.. ingen?

Snart dags att beställa hem pizza. Har ätit ytterst lite senaste två dygnen så börjar bli dags..

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback