Hej hå, hej hå

En produktiv dag på flera områden.

Först hade jag och Lamptey möte i idrottens hus med Eva Lignell från Sisu angående projektet vi ska arbeta med till våren, vilket var mycket givande och gjorde att man kände ännu mer att man valt rätt sak att arbeta med.
Efter detta tog jag direkt tag i Eva igen och frågade om hon ville ställa upp på en liten intervju som så småningom kommer att hamna på insajd.nu gällande vad hon jobbar med och att de flyttat till nya lokaler etcetera.
Efteråt satt jag och Lamptey ner och skrev preliminär planering för våren då själva arbetet ska börja.

Personligen har jag alltså slagit flera flugor i en smäll idag. Uppgifter i två kurser avklarade, starkare band till Sisu och idrottens hus skapade och känslan av att äntligen arbeta med ett verkligt projekt, något som kan göra skillnad.

Dessutom fortsatte jag på samma förutseende och ansvarsfulla spår på vägen hem med en sväng in på Willy:s och handlande inför imorrn och resan hem. Två baguetter för tolv spänn och utgående baguettesallad (jag lyckas alltid tajma erbjudanden med precis det jag ska ha), bananer, apelsinjuice och lite choklad. En baguette till frukost imorrn så man slipper dra fram nytt bröd ur frysen och resten på resan hem.

Ett annat resultat av allt detta var att jag missade att ta ut en bra laguppställning till nätspelet xpert, vilket gjorde att jag åkte på brakförlust.
Min poäng med det är att jag för en gångs skull prioriterat arbete/skola framför nöje eftersom arbete/skola kändes mer givande och roligt.

Win!



Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback