Antagningsbesked

Vårterminens preliminära antagningsbesked är ute. Yippee ki-yay.

För mig som aldrig blivit reserv till något jag sökt är det en ny upplevelse:

  1. Grafisk Design, Distans (Kristianstad) - 11:e reserv i gruppen där 67 (!) blivit antagna
  2. Formgivning och layout i InDesign, Distans (Borås) - 61:a reserv i gruppen där endast 14 blivit antagna
  3. Sport, konsumtion och kultur, Distans (Malmö) - Antagen
  4. Motions och hälsopsykologi, Distans (Halmstad) - Reserv 30 i ena antagningsgruppen och reserv 19 i andra.
  5. Fotboll, kultur och samhälle, Distans (Malmö) - Antagen

Att jag inte kom in bland endast 14 platser i ansökning nummer två kan jag ta, men att jag var "sämre" än hela 67 pers på förstavalet?
Jag hatar att låta skrytsam men för att vara ärlig hade jag väldigt bra gymnasiebetyg så det enda jag kan tänka mig är att många av de som kommit före läst antingen media på gymnasiet eller någon form av media efter gymnasiet. Om det är så känns det lite pissigt och mindre fair.

 

I vilket fall har jag tackat ja till de två jag kan samt att jag vill stå kvar som reserv på de andra, så nu är det bara att vänta. Jag behöver en kurs till i nuläget för att ha tillräckligt med poäng (30) för vårterminen.
Eftersom 7,5 från höstens kan tillgodoräknas till våren och jag kommit in på två på vardera 7,5 så saknas endast 7,5. Kommer jag inte in på någon mer, ja.. det får vi se då. Nya erfarenheter som sagt.

 

 


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback