Kräftor ahoy

Är ganska så säker på att jag tog årets sista bad i havet tidigare idag. Grått i luften, småkyligt och en vattentemperatur under 20 grader. Visst, det kändes helt okej efter en stund när kroppen anpassat sig, men fram till dess fick man intala sig att man gjorde det för att vara snäll och bada med sina kusinbarn som tidigare ringt och velat ha med en ner i blötan.

Älskar egentligen att bada, men det blir bara inte av. Hade jag haft gälar hade jag säkert vart i hela tiden.

---

Imorrn blir det kräftskiva med familjen och lite av ett farväl till Olofsbo för den här gången. Nästa vecka spenderas i Romelanda/Kungälv/Götet och sen är det comeback i Falun som gäller.

Ska bli gött att återse Falun igen. Nu börjar man liksom känna att sommaren gjort sitt. Batterierna har laddats, lusten som sögs ur en i våras har återvänt och man saknar helt enkelt hänget och gänget i staden som varit mitt hem tredje mest i livet so far. Och som varit mitt "eget" hem till 100% i sammanlagt fyra år.

---

Göra nu? Stänga av TV:n, sen se på "Revolutionary Road". Go'natt!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback