Rule Britannia!

Vid 18-tiden ikväll sticker jag, Fredrik och Peter över till England. Inget bloggande på några dagar alltså.

I good old Britain blir det boende i Liverpool där vi ska spana in Everton-Blackburn och insupa underbar engelsk kultur och öl.

Hemma i Schweden igen på måndag för en efterlängtad lovvecka. Förkylningen är som sagt i princip väck, så jag hade tur som fick den i början av veckan istället för nu till helgen.

---

Spenderade två timmar i småpanik och frustration över att det inte gick att logga in via högskolan på studera.nu. Fredagen är sista dygnet att ansöka kurser till hösten så när det bara kom upp felmeddelanden blev man ju inte så nöjd..

Alla andra som börjat här nu har liksom inloggning med personnummer och kod, men jag har sedan lång tid tillbaka, när jag pluggade förra gången, bara loggat in via högskolan och har du inget konto där man loggar in på det andra sättet. Skapade därför snabbt sådan kontoinloggning nu, men nähe, då behöver man nån pinkod jag inte har en aning om var den finns (nåt papper från när man registrerade sig första gången 2005, jo tjena).'

Man kunde skicka efter koden. Med post. Kommer om några dagar. JAAA, så praktiskt och snabbt! Prima när ansökningstiden går ut inom ett dygn!

Jag kunde med mitt nya inlogg alltså bara se vissa grejer, för att se sina meriter t.ex. och göra ansökan behövdes nyss nämna pinkod. Trodde jag, tills jag äntligen lyckades skurka mig förbi det hela. Genom att gå och söka kurser och lägga dem i ansökningskorgen så kunde jag komma dit jag ville den vägen. Så.. nu är allt fixat och klart, puh. Men jävla krångel.


Sovadags nu. Cheerio miss Sophie!

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback