Rehab

Hostar lite smått då och då. Hoppas min kureringsiver betalar sig när jag nu valde att stanna inne idag. Enda aktiviteten var den horribla tvättiden i morse. Brrr..

---

Åsa-Nisse - Wälkom to Knohult - Pappa sa att han och mamma sett den häromdan och att den var rolig. Så jag tänkte att "vafan" och skaffade hem den..
Jaa, vad ska man säga. Johan Glans var bra. Egentligen den anledningen jag kan komma på till att man ska se filmen. Några småskämt var roliga ibland, men överlag var det en väldans platt film. Michael Segerström passade bra som Klabbarparn och Johan Rabaeus var överraskande bra som Sjökvesten. Men Kjell Bergkvist som Åsa-Nisse.. Redan när jag hörde det första gången tänkte jag "Eh.. är de dumma?" Passade inte alls. Bergkvist som lustifik gubbe är inte riktigt något som går hand i hand. Sitter bara och väntar på att det ska slippa ut något tyket hela tiden. Åsa-Nisse ska vara en både äldre och mycket mer gladlynt pajsare..
Flera från Grotesco-gänget är med och många andra stora svenska skådespelare eller humorister. Trots allt detta material lyckas man göra en rätt töntig film. Som sagt, ska ni se den, så se den för utmärkte (som alltid) Johan Glans skull. B (Sorry mams & paps!)


Inte världens bästa ljudkvalité, men hittade magin från i lördags iaf..


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback