Yesterday & Kung Wernbloom

Gårdagen i korta drag:
1. Lektion om lite mediehistorik.
2. Sneaka in bland lärarstudenterna och ta kort för passerkort, gick hur bra som helst.
3. Hem och slappa
4. Öla lite smått med några av klassens grabbs
5. Sticka till förfesten i Bojsen
6. Sticka till kåren och dra sista ölen utanför balkongen med kursare Fredrik
[Så långt allt bra! Men nu går det mer utför.]
7. Evighetsväntande utanför kåren då det tydligen var fullt och andra våningen skulle öppnas under extremt lång tid. När vi kommit längst fram i kön kommer Borlängestudenterna och får gå före! Fullt i kåren my ass.. Och mer osympatisk dörrvakt får man leta efter. Stod och var spydig/nonchalant mot honom när vi skulle gå bara för att. Det kunde han gott ha.
8. Väl inne var det lagom trångt och tog lång tid innan man fick beställa i baren. När jag väl vart framme så ställde jag en fråga om något som de inte hade, men fick jag beställa något annat efter att jag fått svaret? Nähe då, då betjänades tjejen bredvid istället utan anledning. Jaha, tack? Därefter fick jag till sist beställa, o tack för denna nåd. Tog grinigt med mig två Newcastle och styltade upp till övervåningen med Fredrik och en annan kursare, Johan, där nere gick ju fan inte att va om man ville ha luft, sittplats och höra vad man sa. Efter några minuter kom några tjejer också så då snackade vi med dem resten av kvällen så det slutade trevligt iallafall.
9. I kön till korvkiosken tränger sig på något magiskt sätt ett nytt as sig före och lyckas självklart få igenom en beställning till typ halva kön bakom på en drös med pommes frites och burgare. Misstänker att jag lät rätt irriterad när jag tappade tålamodet och klagade in min egen beställning bland all mat som lassades ut.
[Nu blir humöret neutralt igen.]
10. Cykla hem och stå och snacka en stund utanför lägenheten med Fredrik innan han stack hem till sig.
11. Starta datorn och kolla om internet, som kopplades ner igår (men numer är på G igen), fungerade.
12. Tog förmodligen av mig kläderna och gick och la mig.
13. Vaknade runt sex på morgonen och såg datorn stå på. Stängde av den och gick och la mig igen.
14. Zzzzzzzzzzzzzz...

Jao, det var den dagen det!

Ikväll var det fotbollstittande med grabbsen borta i Hälsingegården.
Domaren i u21-matchen borde seriöst åka på läger för grundläggande kurser i domarkunskap eller något. Tragiskt dålig.
Bättre var det då i den underbara matchen mot Ungern där Kungälvssonen Wernbloom stänkte in två finfina baljor. Andra målet kan vara ett av de roligare svenska landslagsmålen sedan Islandsmålet för några år sedan.

Vi är på väg! Heja Hamréns grabbar! Bye bye Lagerbäcksk tråkfotboll!



^
I centrum redan innan matchen :P

Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback