Uppkopplad ånyo

Av förklarliga skäl så blir det inte att man har så mycket tid att sitta vid datorn och blogga nu under intromojset. Speciellt inte då Bahnhof hrånglat med nätet i ett antal dagar..
Först ska man skicka in beställning, sen ska man vänta på att de fattar att de fått den, sen ska man ringa och tjata efter en kod som kvinnan i kundtjänst säger "inte går att skicka på sms för att jag inte skrivit in mitt mobilnummer". Nej då, inte aaaalls... Ringer sedan igen bara några minuter senare, väntar en maaassa lång kö, och kommer fram till en kille istället som säger att mitt nummer visst står där (gah) och att koden kommer inom fem minuter. Yeah right.. Ett dygn senare hade inte ett skit kommit så jag ringde igen och ÄNTLIGEN fick jag dem till att skicka messet medan jag hade dem i telefon för att vara på säkra sidan. Så ja, nu är nätet back, for good this time hoppas jag verkligen.


---


Igår var det 7-kamp i Borlänge där jag bland annat körde den klassiska irländska julaftonen, drack öl på tid och gick med ägg i sked i munnen. Vart rätt kul! Blev typ åtta bärs där iallafall och sedan två-tre på Pitchers när vi kom hem. Verkar för min del som att öl funkar alltmer rätt bra att supa på, inte bakis nåt alls. Tvärtom vaknade jag överraskande tidigt (8.30) och var mer grinig bara därför att det inte gick att somna om.

I övrigt har ju skolan börjat så smått och jag har faktiskt läst hela ett kapitel i en av böckerna än så länge, det ni! Gårdagens föreläsning gav dock ingenting, vilket vidare stämmer med min tes att det kommer gå galant med denna kurs så länge man läst böckerna.

Ikväll O'learys med tjugo pers och fotboll! Blir prima det. 4-0 tippar jag. Wernbloom, Zlatan, Majs och Ola gör målen. Låter väl bra? :)

Har gått ner ungefär ett kilo bara över senaste dagarna trots allt öldrickande. Jag säger bara det: vill du gå ner i vikt - börja plugga! Och gör då detta i en cykelstad, typ Falun.

Mest just nu är jag hungrig, det blir lätt käk på O'learys. Och kanske en öl eller två, någon?


Och ja.. förresten.. MAHNA MAHNA!


Kommentarer

Kommentera bums här:

Edert namn:
Bli stammis?

Mail:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback